בלעדי: הרב לוינשטיין תוקף את צה"ל

בשיחה עם מאות רבנים ומחנכים הציג ראש המכינה בעלי, כתב אישום נגד חיל החינוך ומגמות חינוכיות בצבא שבעיניו הן מסוכנות לרוח צה"ל: "קורס טיס נשלח לצבוע מועדון של סוטים בתל אביב". צפו בוידאו מתוך השיחה

חדשות כיפה משה מאירסדורף 14/07/16 19:14 ח בתמוז התשעו

בלעדי: הרב לוינשטיין תוקף את צה"ל
צילום מסך, צילום: צילום מסך

במסגרת כנס "ציון וירושלים" בו השתתפו למעלה מ-700 רבנים ומחנכים עסקו הדוברים בהתמודדות עם השפעת הרפורמה על זהותה היהודית של מדינת ישראל. הכנס הוא פרי יוזמתם של ארגונים רבים העוסקים בחיזוק ציביונה היהודי של מדינת ישראל ביניהם מרכז ליב"ה, מכון חותם, אגוד רבני קהילות, רבני דרך אמונה, התנועה למדינה יהודית וארגונים נוספים.

[embed]

]

הרב יגאל לוינשטיין, המייסד והעומד בראש המכינה הקדם צבאית 'בני דוד' בעלי מנה בפני השומעים מספר תופעות שהן תוכנית העבודה של צה"ל ולהן צה"ל מחנך. הערכים הללו מועברים בעיקר לקצינים מבה"ד 1 ועד לפו"מ בדרגות הבכירות יותר. כך לדוגמא כיצד בפו"מ מלמדים את הנראטיבים של הפלשתיני אל מול המתנחלים כשעמדת צה"ל נשארת אובייקטיבית לכאורה: "בפו"מ, לקצינים הבכירים של צה"ל מוצגות שתי עמדות. מגיע מרצה פלשתיני שמציג את עמדותיו. מולו, את מי מביאים? כמובן מתנחל שיציג את העמדה של הצד השני. ומי אתם הצבא? הצבא מהאו"ם. הוא מנסה למצוא את הדרך והאיזונים בין שני נראטיבים".

במהלך השיחה תיאר הרב לוינשטיין כיצד המסעות לפולין של הצבא מובלות על ידי אג'נדה שמנסה למנוע שחיילי צה"ל יהפכו לנאצים:

"היום הנסיעה לפולין יש לה שתי תכליות ועל זה מעיד קצין חינוך ראשי שהוא מנסח האג'נדה שנקראת 'המדרון החלקלק'. מה אומרת האג'נדה? נוסעים לפולין, יש ספר שנקרא 'אנשים רגילים', ספר שמתאר איך גייסו אנשים רגילים למשטרת הסדר שבהמשך עברה לפיקוד הס.ס שרצחה יהודים. העולה מן הספר, שגם לאדם נורמאלי יכול להפוך לחיית טרף ולרצוח בלי הבחנה אנשים נשים וטף. וכדי שלנו, לצה"ל, לא יקרה התופעה הזו, אנו עוברים באושוויץ סדרת חינוך כדי שלא נהפוך לנאצים בשטחים הכבושים".

הרב לוינשטיין מנה מספר מקרים בהם מחנכים את הקצינים החיילים ליחס לאחר ולשונה עם דגש על הקהילה 'הגאה' בלשון צה"ל, ובלשונו של הרב לוינשטיין 'סוטים' כשהוא מקפיד לקרוא להם כך לאורך כל השיחה.

"יש הרצאות של סוטים בבה"ד 1 הצלחנו להוריד את זה. היו גם סרטים סביב העניין שהציגו את אורחות חייהם של הסוטים וחיילים שסירבו לצפות ונשפטו".

"השיא היה בקורס טיס שבמסגרת הבלבול הערכים הצבא עוסק בהתנדבות אזרחית ושותפות חלקים בחברה החלשים יותר. קורס טיס היה שותף, אליטה כידוע, גם היא תהיה שותפה. לפני כמה חודשים בקורס טיס, בשלב מאוד מתקדם בקורס, נלקחו להתנדב ולצבוע בהתנדבות את מועדון בתל אביב. כשבירר התלמיד שלנו לאן הולכים, אמרו לו 'הולכים להתנדב במועדון של הסוטים בתל אביב'.

"קורס טיס של צבא הגנה לישראל שולח קורס טיס להתנדב, לצבוע מועדון של סוטים בתל אביב הבחור לא מצמץ ולא התבלבל ואמר 'אני לא הולך מה זה קשור לקורס טיס?, זה בניגוד לערכים שלי ומצפוני'. אמר לו המפקד 'בסדר, אתה לא תצבע את המועדון אבל אתה לא יכול לפרוש מן החבורה כי אנחנו נוסעים'. אז הוא נסע ונאלץ לשמוע את עמדתם ואת תפיסת עולמם של האנשים האלה. חשבתי שזה תקלה, ולפני חודשיים הגיע אלינו קצין חינוך ראשי. ובפעם הראשונה נאמרו הדברים בגלוי. כל מה שאני אומר פה הוא מאמין כך, הוא מחנך כך, הוא חושב כך ומחנך לכל מה שאני אומר פה. עד אז ראינו רק הבהקים של תופעות. שמנו את כל הדברים על השולחן. שיחה קשה ונוקבת לפחות אבל ברורה ונאמרו הדברים. הוא רואה ערך בחינוך לקבלת האחר במסגרת זכויות הפרט, הכר את השונה והסוטים הם כמובן הדגל הכי חשוב בתחום הזה כי צריך לחנך אותנו לקבל אנשים שונים מאיתנו.

תם עידן התמימות "פעם היינו חביבי הצבא והיום אנחנו מסכנים" נאמר במפורש 'מעדיפים לוותר על עשרות חיילים קיצוניים ובלבד שיהיה לנו חיילים נורמאלים'. היום חוששים מהמוטיבציה ובעיקר מהרגש הלאומי הגדול והחיבור עם הדת זה דבר מסוכן ביותר

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן