ח"כ גליק: "בתי הדין זה לא באסטה פרטית"

חבר הכנסת יהודה גליק דיבר בכאב על פסילת גיוריו של הרב לוקשטיין ועל דחיית הדיון בוועדה למינוי דיינים: "אין חילול ה' גדול מזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/16 17:05 ל בסיון התשעו

ח"כ גליק: "בתי הדין זה לא באסטה פרטית"
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ יהודה גליק דיבר במסגרת הצעה לסדר על פסילת הגיורים ומשיכת הזמן ועינוי המתדיינים שנגרם בוועדה למינוי דיינים וקשר בין פסילת הרב ריסקין, הרב הדנה ובתקופה זו על פסילת גיוריו של הרב יחזראל לוקשטיין ממנהטן:

"בתי הדין הרבניים אמורים לתת מענה לנושאים שקשורים בחיים הפשוטים, בזכות היהודית של האדם, בחיים בנישואין. בתי הדין הרבניים אמורים להיות כלי שנותן מענה לכל. לכן גם בתי הדין הרבניים היו אמורים להיות פתוחים. זאת לא איזה בסטה של מישהו פרטי. כל עם ישראל נאלץ להיזקק לבתי הדין ולכן הם היו אמורים להיות בתי דין לא סתם רבניים, היו אמורים להיות בתי הדין לאהבת ישראל".

והנה עומדים לפתחו של בית הדין הרבנים תיקים רבים בנושא של גיור. לא מדובר בתיקים, זה בני אדם. כל אחד ואחד מהאנשים האלה מחכה, לומד, מתכונן, נערך לגיור. זה שינוי מהותי בחיים. אבל לצערנו, על בתי הדין לגיור יש איזו שיטה חדשה, שיטת הפסילה האישית. לפעמים זה הרב ריסקין, לפעמים זה הרב אבי וייס. עכשיו הרב התורן הנפסל זה הרב לוקשטיין. בג"צ כבר קבע מזמן את המושג רב של קהילה מוכרת. הרב יחזקאל לוקשטיין, רב בבית הכנסת הגדול במנהטן. 60 שנה כבר רב. אפילו לא רב רפורמי או קונסרבטיבי, רב אורתודוכסי".

[embed]

]