לחץ חברתי מתון: נוהל חדש להגשת הפטור לבנות דתיות משירות צבאי

במקום להגיע ללשכת הגיוס, נציג מטעם האולפנה ירכז את כל הבקשות יחד ויעביר את הטפסים עם הבקשות לפטור באופן מרוכז. יש שהביעו חשש שהנוהל החדש יצור לחץ חברתי נגד גיוס בנות

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/16 04:45 כט בסיון התשעו

לחץ חברתי מתון: נוהל חדש להגשת הפטור לבנות דתיות משירות צבאי
דוברות, צילום: דוברות

נוהל חדש סוכם בין מנהלת השירות הלאומי האזרחי לצה"ל נועד לקצר ביורוקרטיה עבור הבנות הדתיות המבקשות פטור מטעמי דת. כך פרסם היום יהודה שלזינגר בעיתון 'ישראל היום'.

לאחרונה הופץ מכתב מטעם ראש המינהלת, שר-שלום ג'רבי, למנהלי האולפנות ברחבי הארץ, ובו הוא מסביר את הנוהל החדש: "כידוע, על מנת להגיע לשירות הלאומי הן נדרשות להצהיר בפני הרבנות המקומית על היותן דתיות ולהעביר אישור זה ללשכת הגיוס. רק לאחר קבלת הפטור, הן יכולות להתחיל את שירותן בשירות הלאומי. בשיח משותף בין צה"ל לבין רשות השירות הלאומי-אזרחי, סוכם כי ניתן יהיה להעביר באופן ישיר ומרוכז את תצהירי הדת על ידי נציג האולפנה ללשכת הגיוס".

גורמים שלא זוהו בכתבה והוגדרו כ"בכירים המעורבים בתהליך" ציינו כי ההליך החדש עלול לגרום ללחץ חברתי נוסף על הבנות שלא להתגייס ולהתנדב לשירות לאומי. על פי אותם גורמים עד היום גם כך הלחץ החברתי מצד ההנהלה ומורים היה כבד אך כל בת עשתה מה שרצתה מבלי צורך לתת דין וחשבון. בנוהל החדש, יהיה בולט יותר אם לא הגישה את הטופס המבקש פטור והלחץ עליה יגבר.

מדובר צה"ל נמסר כי זה איננו נוהל חדש אך ראש האולפנה הרב יורם צהר, ראש האולפנה בכפר פינס בירך עליו ואמר כי ימנע "נסיעות, תיאומים וטרטור".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן