משפחת גולדין לשרים: "אתם חותמת גומי"?

משפחות הנעדרים מנגיסטו, שאול וגולדין ממתינות מחוץ לישיבת הקבינט שמתכנסת לדון באישור ההסכם הם טורקיה. במכתב לשרים כתב משפחת גולדין: "ההנחה שזה ההסכם ואין בלתו- שגויה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/16 10:21 כג בסיון התשעו

משפחת גולדין לשרים: "אתם חותמת גומי"?
פלאש 90, צילום: פלאש 90

לפני הכרעת הקבינט שככל הנראה תאשר את הסכם הפיוס עם טורקיה, כשברקע הפיגוע אתמול באיסטנבול, שלחה היום משפחת גולדין מכתב לשרי הממשלה בבקשה לא לאשר את ההסכם. במכתב מציינים משפחת הקצין הדר גולדין ז"ל, כי רה"מ מעודד את הטרור על ידי הפיכת ארגון חמאס לצד בהסכם עם טורקיה שדואגת מצידה למחסורו ולהקלות הומניטאריות בעזה.

ועוד נכתב: "ההנחה שזה ההסכם ואין בלתו שגויה מיסודה. הדרישה להשבת הבנים לא היתה ממוטטת את ההסכם ורה"מ אף לא ניסה להעלותה. היש דבר הומניטארי מזה? האינטרס הלאומי הראשון במעלה הוא שלומים היוצאים לקרב ידעו כי מי ששלח אותה יעשה כל וידאג להשבתם".

לסיום, כותבת משפחת גולדין לשרים: "בהליך לא דמוקרטי חתם רה"מ על ההסכם ורק לאחר מכם הוא מובא לאישורך. אתה חותמת גומי?"

כעת, מחוץ לבניין הממשלה עומדת משפחת גולדין יחד עם משפחת אברה מנגיסטו ומשפחתו של אורון שאול ומבקשות מהשרים להתנגד להסכם עד שיובטח שבניהם ישובו הביתה.

אתמול הבהירו שרי הבית היהודי - נפתלי בנט ואיילת שקד כי יתנגדו לסיכום שהושג. שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר כי הוא אינו מרוצה מההסכם ואיים להצביע נגד - אך במערכת המדינית מעריכים כי הוא עלול להימנע כדי לאפשר לקבל את אישור הקבינט. שרים נוספים, ביניהם גלעד ארדן ומשה כחלון הבהירו אתמול כי הם מעוניינים לעבור באופן קפדני על ההסכם ורק אז יקבלו החלטה כיצד ינהגו.

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן