´מבוי סתום´ לנפתלי בנט: תעיר את אילת שקד

אחרי פניות רבות מגופים שונים לשרה שקד עצמה, פונה היום מנכ"לית ´מבוי סתום´ לשר בנט בדרישה שיגרום לשרה שקד לא להיכנע לחרדים: "אם שקד תשכח את בוחריה, הם ישכחו אותה בזמן הבחירות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/16 09:32 כג בסיון התשעו

´מבוי סתום´ לנפתלי בנט: תעיר את אילת שקד
אריאל אלון, צילום: אריאל אלון

לאחר דחייה שנייה ומריחת זמן של הוועדה למינוי דיינים, פנתה מנכ"לית מבוי סתום עו"ד בתיה כהנא דרור פונה לשר החינוך נפתלי בנט לקרוא לסדר את נציגת הבית היהודי בוועדה למינוי דיינים שרת המשפטים איילת שקד:

"אני קוראת ליו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, לעצור את הצלחת החרדים לדחות פעם אחר פעם את כינוס הועדה, עד לסיום כהונתה של נציגת הנשים רחל לבמור. התנהלות השרה בוועדה מעידה על חוסר עניין של הבית היהודי בנושאים של דת ומדינה וזאת בניגוד להבטחותיכם בבחירות".

כהנא דרור, העומדת בראש ארגון המייצג כל שנה מאות נשים הנזקקות לשרותי בית הדין הגדול, הוסיפה כי העובדה שהחרדים מצליחים לדחות את הדיונים, באמצעות איומים במשבר קואליציוני כאשר מנגד שרת המשפטים לא מציבה דרישה לנתניהו שלא להיכנע לפוליטיקאים החרדים, מוכיחה שהנושא לא עומד בראש סדר העדיפות שלה.

"שרת המשפטים צריכה לזכור כי אם היא תשכח את ציבור בוחריה המסורתי דתי - הנזקקים העיקריים לשרותי בתי הדין הרבניים, הם ישכחו אותה בזמן הבחירות ומי יודע אם לא לעת הזאת הגעת לתפקידך הנוכחי".

נזכיר כי הטוענת הרבנית רחל לבמור, צפויה לסיים את כהונתה בוועדה למינוי דיינים בעוד כחודש ולאחר מכן ימנה יו"ר הוועדה טוענת רבנית. הגוש החרדי צפוי להפעיל לחץ על השר שטייניץ למנות טוענת רבנית חרדית וכך בעצם יאבד הגוש הציוני הנמצא היום ברוב בוועדה את כוחו והחרדים יחזרו למנות ולפסול מינויים כרצונם.