בנות השירותרון יופיעו בהתנדבות לאוכלוסיות נזקקות

השירותרון, ´תיאטרון צה"ל´ של בנות השירות הלאומי מבית אספקלריא יופיע בפני חולים וילדים עם צרכים מיוחדים במשך הקיץ- ללא תשלום

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/16 16:50 יח בסיון התשעו

בנות השירותרון יופיעו בהתנדבות לאוכלוסיות נזקקות
יובל זילברפניג, צילום: יובל זילברפניג

לקראת פתיחת החופש הגדול עמלים ב"תיאטרון אספקלריא" לתכנן את פעילות הקיץ הענפה. בתיאטרון הוחלט כי השנה בנות "השירותרון" יופיעו בבתי חולים, בעמותות לילדים חולים ובמסגרות לילדים בעלי צרכים מיוחדים - בחינם!

השירותרון הוא תיאטרון הדגל של השרות הלאומי מבית אספקלריא. את מסלול השרות הייחודי הזה הקים חגי לובר מנכ"ל התיאטרון היהודי הרפרטוארי אספקלריא לפני 3 שנים במטרה ליצור מסלול שירות לאומי ייחודי, דוגמת תיאטרון צה"ל ועוד.

במסלול זה הבנות תורמות מיכולותיהן בתחום התרבות, מעבירות ערכים יהודיים וכלליים חשובים דרך התיאטרון ובכך מטמיעות אותם בצורה טובה וחזקה בצופים. זהו תחום חדש וייחודי בקרב התפקידים השונים בשרות הלאומי. הבנות מגיעות עם ידע וכישרון בתחום ומקבלות הכשרה נוספת בתיאטרון במהלך השרות. הן מופיעות בכל רחבי הארץ בפני ילדים כהכנה לשרות משמעותי בשיתוף 'עמיעד', ובמסגרת כנסים ואורייתות לבנות שרות.

באספקלריא מסכמים בסיפוק את הרישום לשנה הבאה לתוכנית השירותרון. הבנות מתקבלות לאחר תהליך ארוך של אודישנים, נבחרות הטובות ביותר בתחום וכן ביכולת שלהן לעבוד תחת לחץ ועומס ולהתמודד חברתית עם שרות בלהקת תיאטרון. לשמחתנו רוב המיונים הסתיימו ונותר עוד מקום אחד בלבד.

בנות השירותרון מגיעות לכל רחבי הארץ, מתוך מזוודות יפות ומסקרנות הן יוצרות הצגות איכותיות ומהנות שהילדים ואנשי החינוך אוהבים מאוד, במגוון נושאים: נושא שנתי של החמ"ד, איכות הסביבה, זהות יהודית בשת"פ עם 'זהות' ועוד.

השנה בתיאטרון יוצאים בהצגה חדשה פרי שיתוף פעולה בין אספקלריא למשרד הבריאות שמטרתה להטמיע את חשיבות התזונה הנבונה בקרב הילדים.

גם בכנסים של השרות הלאומי הבנות מופיעות בקטעים מחייה של בת שרות להנאתן המרובה של הבנות ומנהלי השרות הלאומי. השחקניות לוקחות חלק גם בהפקת ההצגות השונות.

רחל ורבוב מנהלת ובימאית השירותרון אומרת: "החלטנו להקדיש את הקיץ להופעות חינם לילדים בעלי צרכים מיוחדים או כאלה המתמודדים עם אתגרים בריאותיים, במטרה לשמח את הילדים במהלך חופשתם".