תושבי ראשל"צ בסיוע ´יד לאחים´ ולהב"ה הצליחו למנוע טקס הטבלה

במהלך השבת מנעו התושבים בחיזוק מתנדבים של יד לאחים ולהב"ה קיום טקס הטבלה לנצרות שתוכנן בראשון לציון. המשטרה נאלצה לעצור את האירוע

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 19/06/16 09:11 יג בסיון התשעו

תושבי ראשל"צ בסיוע ´יד לאחים´ ולהב"ה הצליחו למנוע טקס הטבלה
מנרב, צילום: מנרב

בהיכל התרבות בראשון לציון היה מתוכנן במהלך השבת להתקיים טקס המרת דת המונית לנצרות על ידי כת עדי ה'. מאות מתושבי ראשון לציון וערי הסביבה הגיעו למקום למחות על כך. החל מהשעה 8:30 לתפילה המונית בהובלת רבני העיר אנשי 'יד לאחים' ארגון להבה שאנשיו הגיעו לשבות בעיר והתארחו אצל משפחות מתנדבות וכל העדות והחוגים בעיר. על פי הערכות המשטרה הגיעו למקום כ-800 איש.

המיסיונרים ניסו להגיע למקום כדי להתחיל בטקס אך המוחים ובמיוחד פעילי ארגון להב"ה ויו"ר הארגון בנצי גופשטיין פרצו למתחם הטקס מספר פעמים וחסמו את כל הכניסות למקום. כוחות המשטרה שהיו במקום לא הצליחו להשתלט על הפעילים שפרצו פעם אחר פעם לרחבת הטקס. ולכן מפקד המרחב החליט לסגור את האירוע ומנע הגעת מיסיונרים נוספים למקום מחשש להתדרדרות במצב העניינים. כחלק מהמאבק נעצרו שלושה פעילי להב"ה ששוחררו בהמשך.

בעיריית ראשון לציון מנעו בעבר אירוע דומה, אך בית המשפט חייב אותם לשלם לארגון המיסיון פיצוי בסף 70 אלף ש"ח ושני אירועים חינם מה שהביא לניסיון לקיום האירוע בשבת.

בארגון להב"ה טוענים כי הפעילות הביאה להצלת שש יהודיות שהיו צפויות להשתתף בטקס ההטבלה מתוכן שתי ניצולות שואה שהובאו להטבלה במרמה ע"י המטפלות הנכריות שלהן. מדובר בטענה חמורה שבמידה והיא אכן נכונה מלמדת על כך שהמיסיון אינו בוחל בשום קורבן ומפעיל את השפעתו גם על אנשים חסרי ישע.

בנצי גופשטיין מסר בתגובה: "עשרות הפעילים ששהו עימנו במהלך השבת בעיר ראשון לציון בתנאים לא תנאים נלחמו בחירוף נפש והצליחו למנוע את ההטבלה לנצרות, אנו מקווים כי הרשויות המקומיות יפיקו לקחים וימנעו לאשר טקסים כאלה בעתיד. בכל מקרה אנחנו נגיע לכל מקום שבו ינסו להמיר דת. תושבי ראשון לציון ראויים לשבח על ההתגייסות למצווה".