הרב יגאל קמניצקי: "הרפורמים רוצים לקעקע את המדינה היהודית"

הרב יגאל קמינצקי אמר בכנס ארגון חותם וארגון כושרות כי מתנגדי הכשרות הממלכתית, רוצים לפגוע במדינה היהודית. "בזה הרפורמים נלחמים. יש פה חשיבה רחבה איך לקעקע את המדינה היהודית"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 13/06/16 11:05 ז בסיון התשעו

הרב יגאל קמניצקי: "הרפורמים רוצים לקעקע את המדינה היהודית"
ארגון חותם, צילום: ארגון חותם

ב'מרכז תורה ומדינה' בישוב ניצן נערך כנס מקצועי בנושא הכשרות הממלכתית, אותו קיימו ארגון 'חותם' וארגון 'כושרות'. הכנס נערך בהשתתפות עשרות רבנים ואנשי מקצוע בתחומים מגופים שונים. במהלך הכנס הושקה החוברת "כשרות לישראל" אותה הוציאו חותם וכושרות כמענה לדו"ח שהוגש למשרד האוצר ובו נטען כי ההקפדה על כשרות גורמת ל"יוקר המחיה" בישראל.

הרב יגאל קמינצקי ראש 'מרכז תורה ומדינה' בניצן הדגיש בדבריו בכנס את חשיבותה של מדינה יהודית שתנהג על פי התורה בכל תחומי החיים ואמר כי מאבקם של הרפורמים ותומכיהם בנושא הכשרות נועד לפגוע בזהותה היהודית של מדינת ישראל.

"מי שרוצה לקעקע את הכשרות רוצה לקעקע את המדינה היהודית שנושאת את שם ה'. הכשרות היא סעיף אחד במלחמה שלהם. בזה הרפורמים נלחמים. יש פה חשיבה רחבה איך לקעקע את המדינה היהודית. ההסתכלות חייבת להיות רחבה וחייבים להאמין שביכולתנו להעמיד פה מדינה שתהיה כבוד ה' בעולם".

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/6132016265.mp4[/embed]

עמיטל בראלי מנכ"ל ארגון חותם הדגיש בכנס כי בג"ץ הותיר פתח לנושאי הדגל של הכשרות האלטרנטיבית. "בפסק הדין הונח מטען עם שעון מתקתק", אמר בראלי. "השופטים הטילו על הרבנות לבצע שינויים שאם לא יתרחשו, בג"ץ ידון בעוד שנתיים שוב בפרשנות החוק. דרישות בג"צ אינם ישימות משום שדווקא אותם גורמים ליברליים מקעקעים את יכולת הרבנות לערוך שינויים ושיפורים במערך, כך שהדבר צפוי להתפוצץ שוב".

עו"ד משה פולסקי ראש המחלקה המשפטית של ארגון חותם סקר את תהליכי החקיקה בנושא הכשרות ובהם הצעת החוק שמנסה לקדם ח"כ בצלאל סמוטריץ'. "בתחום הכשרות יש הרבה כסף והרבה אינטרסים", הדגיש עו"ד פולסקי בדבריו. "דווקא בגלל זה חשוב שיהיה בתמונה גוף של המדינה שאין לו אינטרס כלכלי. כמו כל רגולטור במדינה, חשוב שיהיה פה משהו מסודר ומפוקח, ולא כל אחד יעשה כרצונו. אנחנו לא נאיבים ונכון שישנן בעיות שיש לטפל בהן אבל חשוב שיהיה גוף ממוסד ומסודר".

הרב משה כץ מארגון כושרות סקר את תחום הזיופים בכשרות ואמר כי עשרות מקומות בארץ נושאים תעודות של גופים שאינם מוסמכים, ועשרות אלפים נופלים ומתבלבלים. "מדובר בגופים שעושים הרבה כסף במרמה ובתחכום. חלק מגופים אלו לא משגיחים כלל אלא רק גובים כסף וחלקם מעמידים דרישות עם רף נמוך מהדרישה ההלכתית הבסיסית", אמר הרב כ"ץ.

הרב כ"ץ הציג שלל דוגמאות של תעודות מזויפות וסרטונים מכל רחבי הארץ, חלקן בתחכום רב וקרא לכל מי שדואג לנפשו לעקוב אחר הודעות הרבנות הראשית בענייני כשרות. בנוסף, סקר הרב כץ באריכות את פעילותה של ארגון "השגחה פרטית" הפועל ממניע אידיאולוגי של הפרדת דת ומדינה, ועמד על הפגמים בהתנהלותו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן