ראשי מועצות ותושבי גוש קטיף בקריאה ציבורית: "לא ייתכן שממשלה לאומית תעקור מאות מביתם"

תושבי עמונה הפגינו ליד משכן הכנסת במטרה לעורר את חברי הכנסת והשרים למצוקת הישוב שצפוי להיות מפונה בעוד כחצי שנה אם לא ימצא פתרון משפטי. בוארון: "המלחמה שלנו היא המלחמה של ההתיישבות כולה"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 08/06/16 10:51 ב בסיון התשעו

ראשי מועצות ותושבי גוש קטיף בקריאה ציבורית: "לא ייתכן שממשלה לאומית תעקור מאות מביתם"
דוברות, צילום: דוברות

במודעה שתפורסם בסוף השבוע בעלוני השבת חתומים עשרות מנהיגים ערים קהילות ויישובים ביש"ע ומחוצה לה על קריאה להסדיר את ההתישבות בעמונה. בקריאה הציבורית, עליה חתומים גם כאלו המזוהים עם מפלגת הליכוד וגם הבית היהודי נכתב "אחרי בתי האולפנה ומיגרון מוטלת עליכם חברי הממשלה וחברי הכנסת, החובה לעצור את המגמה המסוכנת הזו".

גם חברי הוועדים של יישובי גוש קטיף חתומים על הקריאה " לא ייתכן שממשלה לאומית תעקור מאות נפשות מביתם בו הם גרים כבר עשרים שנה ותחריב יישוב שלם".

אמש (שלישי), הפגינו תושבי עמונה מול משכן הכנסת על רקע כוונת המדינה להרוס את היישוב עד דצמבר הקרוב. ההפגנה התקיימה בהשתתפות חברי כנסת מהבית היהודי, סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, שולי מועלם, ניסן סלומינסקי ואוהדי ההתיישבות שדרשו מנבחרי הציבור להסדיר את עמונה ואת שאר ההתיישבות באיו"ש באמצעות אישור חוק ההסדרה שהוגש לאחרונה על ידי ח"כים מהקואליציה ביניהם שולי מועלם מהבית היהודי.

ממטה המאבק להצלת עמונה נמסר בטרם ההפגנה, "אנחנו נאבקים על הבית. המדינה שלחה אותנו - עכשיו הגיע הזמן שהמדינה תיתן גיבוי. ובשביל שחברי הכנסת יתנו גיבוי, אנחנו צריכים קודם כל אתכם - הציבור. בואו והצטרפו לאלפים שכבר נשבעו אמונים לעמונה".

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי שהגישה חוק להסדרת ההתיישבות היהודית באיו"ש (כולל עמונה) אמרה בהפגנה: "מציאות של פינוי והריסת בתים היא דבר שאינו מקובל בממשלת ימין. ברור כאשר מדובר בבתים או יישובים שנבנו על גבי קרקע פרטית ויש הוכחות על כך, לבעליהם יש זכות על הקרקע. אולם את זו ניתן להמיר באמצעות קרקע במקום אחר בנוסף לפיצוי כספי. הפתרון הזה קיים במדינת ישראל במשך שנים ויש ליישם אותו גם על עמונה ובהתאם להסדיר גם את ההתיישבות ביהודה ושומרון"?

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/6820167245.mp4[/embed]

כחלק מהפעילות נגד הפינוי, פעילי המטה חילקו בשבוע שעבר צווי פינוי פיקטיביים לכ-2,000 משפחות ביהודה ושומרון המתגוררות בבתים לא חוקיים. את המבצע ניהל מטה עמונה בעשרים וחמישה ישובים ברחבי יהודה ושומרון במטרה להעביר לתושבים את התחושה של אנשי עמונה.

"תושבי עמונה הביעו את זעקתם, שחברי הכנסת והשרים יראו בעיניהם את תושבי עמונה, 40 המשפחות ו-200 הילדים שח"ו עלולים להיתלש מביתם בעוד 6 חודשים זה ישוב שלם אחרי 11 שנה מההתנתקות. כמה מהם אכן באו והזדהו וקראו להסדיר את הישוב", אומר ל'כיפה' עו"ד אביחי בוארון תושב עמונה ומנהל מטה המאבק.

"זהו מצב הזוי. המדינה הקימה את הישוב והכשירה מגרשים ואף מכרה אותם ולכן עליה להסדיר את הבעיה המשפטית בצורה שלא תפגע בתושבים. חשוב לנו לומר שיש פתרון משפטי שאמנם צריך להתאמץ בעבורו אך יש צורך דחוף להרים את הכפפה ולטפל בנושא", אומר בוארון.

לדבריו הם חשים בתמיכה רבה, "אנחנו מרגישים שמכל עבר יש קריאות בהתיישבות שמהלחמה שלנו זו המלחמה של התיישבות כולה צריך להפסיק את התופעה הזו של פינוי תושבים. לא לחינם במודעה שיצאה השבוע ישנם רבים שחתומים עליה אף שלא מתוך ההתיישבות עצמה".

(צילום: דוברות )

בוארון מסביר כי עמונה היא דוגמא עבור כל תושבי יו"ש ובעיקר אלו שביתם בנוי בצורה בלתי חוקית ועל קרקע פרטית כמו ישובים רבים דוגמת הישוב נוקדים, היכן שמתגורר שר הביטחון, אביגדור ליברמן.

"יישוב יהודי לא הורסים ולא מפנים, בפרט כאשר מדובר על יישוב שהוקם לפני עשרים שנה בחסות המדינה ואנשים שהקימו בו את משפחותיהם, חיים באי וודאות משום שהמדינה עצמה לא פועלת למצוא את הפתרון המשפטי", דברי בוארון.

לשאלה עד להיכן תגיע ההתנגדות לפינוי משיב בוארון, "אין בן אדם בעולם כשזורקים אותו מהבית שבו הוא גר 20 שנה שיקום וילך ללא מאבק. אנשי עמונה כמו שאני מכיר אותם לא יקומו וילכו, זה יהיה קשה ויהיה בכפיה. אף אחד לא יקרע את הילדים שלנו מרצונו, אין חיה כזו. לפנות את עמונה יהיה סיפור קשה".

"ראיתם מה קרה בהרס הבתים שנכפה עלינו ב-2006, הפעם יגיעו 30-50 אלף איש לפחות וילחמו נגד הפינוי. אין לנו את היכולת למנוע את הדבר הזה גם לו רצינו, הסיפור של עמונה זה הסיפור של התיישבות כולה", אומר בוארון.

(צילום: דוברות )

(צילום: דוברות )

(צילום: דוברות )