סיוט של עשור הסתיים: הבעל המעגן נלכד ונתן גט

האגף לאיתור עגונות הצליח לאתר את הבעל שהסתתר תקופה ארוכה תחת שם בדוי ולאחר לילה במאסר הוא העניק גט לאשתו. הרב מימון: "המסר שלנו הוא שאין טעם להסתתר"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 01/06/16 15:52 כד באייר התשעו

סיוט של עשור הסתיים: הבעל המעגן נלכד ונתן גט
shutterstock, צילום: shutterstock

במבצע בלשי לכל דבר ועניין הצליחו בית הדין באמצעות אגף עגונות לשים את ידיהם על בעל מעגן והבוקר הוא נתן גט לאשתו לאחר עשור של ייסורים.

מדובר בזוג עם ארבעה ילדים שלפני כעשר שנים מערכת היחסים ביניהם עלתה על שרטון. כל ענייני הרכוש והמשמורת נדונו בבית המשפט אך הדברים לא התקדמו. בשלב כלשהוא האישה פתחה תיק גם בבית הדין כדי לקבל גט ולהמשיך בחייה.

"הבעל אמר בדיונים שהוא מוכן לתת גט אך אמר שיש לו תנאים בנושא הממון שהיו בשליטת בית המשפט בלבד ואילו בית הדין לא יכל לעשות מאומה כדי לקדם את התהליך", מסביר הרב אליהו מימון ראש אגף העגונות.

בית הדין החליט בשלב מסוים שהבעל מחויב לתת גט בכל מקרה גם אם נושאי הממון עדיין לא נסגרו, מאותו הרגע הבעל נעלם וירד למחתרת. הוא עזב את סביבת המגורים שלו, לא קיבל דואר ולא הצליחו לאתר אותו.

"בית הדין העביר את התיק לפני כשנה לטיפול שלנו, של אגף עגונות כדי שנאתר אותו. שכרנו חוקר פרטי אך היה מאד קשה לאתר אותו. הוא הסתתר בצורה טובה והיה לו אף סיוע משפחתי כשהם אף דאגו להטעות אותנו בכל מיני דרכים. לאחר שהחוקר הראשון נתקל בקיר אטום העברנו את זה לחוקר פרטי אחר שהצליח לשים את ידו על הבעל המעגן", מספר הרב מימון.

לפני כשבוע הצליח החוקר לזהות את אזור המגורים החדש של הבעל - גבעת זאב מסתבר שהוא חי כל העת בדמות של צלם אירועים, הוא יצר לעצמו שם אחר והיה מקבל שיחות תחת שם זה. הבעל התגורר ביחידת דיור שלא הייתה רשומה בצורה מסודרת ולכן היה קשה לאתר אותו. הוא נמנע מנסיעה בתחבורה ציבורית והיה משתמש באופניים חשמליות וחוזר מהאירועים בשעות מאוחרות מאד בלילה שאין אנשים ברחובות.

"שלשום בלילה ב-1 וחצי לפנות בוקר עקבנו אחריו עם האופניים החשמליות עקבנו אחריו עד ליחידת דיור שבה הוא גר ושם נעצר. הוא הובא לבית הדין הבוקר ונתן גט. סיום של סיוט של עשר שנים לאישה שמחכה לגט", מספר בסיפוק הרב מימון.

לדבריו, האגף לטיפול בעגונות עוצר מידי שנה 30-50 איש, 95 אחוז מתוכם נותנים את הגט אחרי לילה אחד במעצר. "אנחנו מגיעים בסוף לכל מעגן ומגיעים לאותה תוצאה שהיינו מגיעים להתחלה, במקרה הזה הבעל לא הרוויח מאומה שכן כל הדיונים הכלכליים נשארו פתוחים ורק הבעל נאלץ לחיות במסווה. המסר שלנו שאין טעם להסתתר", מסיים הרב מימון.