נשות עפרה במכתב זועם לשר הביטחון

נשות עפרה פנו במכתב זועם לשר הביטחון בנוגע לפצוע צוק איתן, יהודה הישראלי שלא אושר לו להתאים את ביתו בשל העובדה שאין תב"ע לעפרה. "האם בירוקרטיה מנצחת את השכל הפשוט?"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 26/05/16 17:58 יח באייר התשעו

נשות עפרה במכתב זועם לשר הביטחון
shutterstock, Minerva Studio, צילום: shutterstock, Minerva Studio

תושבות עפרה פנו היום במכתב מחאה לשר הביטחון על ההתנהלות מול נכה צה"ל שנפצע קשה מאד לפני שנתיים במבצע צוק איתן - יהודה הישראלי.

הישראלי לא יכול לצאת מבית החולים ולעבור להמשך השיקום בביתו. ועדה של משרד הביטחון קבעה כי יש להקים יחידת דיור חדשה צמודה להורים שתהיה נגישה ללוחם שנפצע אלא שעד כה הבנייה לא יצאה לפועל, למרות שהכסף לבנייתה כבר הוקצה. זאת בשל העובדה שמשרד הביטחון לא מאשר לבנות רמפה מתאימה כדי שיהיה מונגש לכיסא גלגלים. הסיבה - הוא גר מעבר לקו הירוק בישוב עפרה והואיל ולישוב אין תכנית בניין ערים (תב"ע) מסודרת, כל בנייה בו היא לכאורה בלתי חוקית.

יהודה הישראלי נפצע בשעה שיצא לאתר את סגן הדר גולדין הי"ד שגופתו נחטפה למנהרות החמאס ולא הושבה עד היום. הוא נפצע מרסיס בראשו, היה חודשים ארוכים במצב של 'צמח' ורק לאחרונה הוא החל לתקשר עם הסביבה ואפילו לדבר קצת, אך מסע השיקום שלו עוד ארוך.

"לשלוח חייל לקרב יש אישור, לקבור אותו בבית העלמין הישובי יש אישור אבל לאפשר לו שיקום סביר בבית אין אישור???", תהו נשות עפרה במכתב.

"האם הבירוקרטיה מנצחת את השכל הפשוט? האם ההיגיון מפסיד לפוליטיקה הקטנה? האם המשפחה ויהודה יישארו כלואים בתל השומר רק בגלל סוגיות משפטיות על הקרקע?", נכתב במכתב הנוקב.

בסיומו של המכתב דרשו נשות עפרה תשובות ברורות לשאלותיהן, "האם אדוני שר הביטחון, תוכל להבטיח לבננו שיצא מעפרה למלחמה שיוכל לשוב לביתו אם חלילה יזקק לעזרת משרד הביטחון? ליציאה יש אישור לחזרה אין?".