Warning: implode(): Invalid arguments passed in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/cpt/maamar/single.php on line 105
רשות הטבע והגנים הרסה את הבריכה לזכרו של גבריאל חוטר הי"ד - כיפה

רשות הטבע והגנים הרסה את הבריכה לזכרו של גבריאל חוטר הי"ד

פינת חמד שהוקמה ללא רישיון לזכרו של גבריאל חוטר הי"ד נהרסה על ידי רשות הטבע והגנים. אביו של חוטר שהיה במקום נחבל על ידי הפקחים. רשות הטבע והגנים: "אין ספק שכוונתם טהורה, אך המעשה אינו חוקי"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 26/05/16 11:34 יח באייר התשעו

רשות הטבע והגנים הרסה את הבריכה לזכרו של גבריאל חוטר הי"ד
באדיבות המצלם, צילום: באדיבות המצלם

פקחי רשות הטבע והגנים הרסו אתמול (ד') בבוקר, פינת חמד שהוקמה לזכרו של גבריאל חוטר הי"ד, תלמיד הישיבה בעתניאל שנרצח בפיגוע הדמים בישיבה לפני כ-13 שנה. אביו, חיים בן ה-64 שהגיע למקום כדי לצלם את ההרס הותקף קשות על ידי הפקחים שהפילו אותו לקרקע, עקמו את ידיו, אזקו אותו וישבו עליו דקות ארוכות עד שנזקק לטיפול רפואי.

"הנוער כאן החליט להנציח את גבריאל לבנות לו בריכה, היכן שהוא היה נוהג לטבול כמקווה בשמורת עין ג'ואזה", מספר חיים חוטר ומסביר כי מדובר בחורבות של כפר צ'רקסי שהתרוקן מתושביו בשנת 67. יצוין, כי בניית הבריכה לא נעשתה על ידי המשפחה, אך בכל מקרה היא אינה חוקית שכן לא ניתן להקים גלעד באופן עצמאי בתוך שמורת טבע ממשלתית.

"יש בכפר כמה מעיינות. לפני כמה שנים סתמו רשות שמורות הטבע את המעיין הראשון ואז החליטו הנוער לפני כעשור לעשות כעין מקווה בבריכת איגום. הם שיפצו את הבריכה ועשו פינת חמד יפיפייה עם ספסלים מאבן במקום היו עצי תאנה עצי צפצפה גבוהים, עצי אקליפטוס ופטל", מספר חוטר.

לדבריו, אנשי רשות הטבע הרסו כמה פעמים את המקום, אך הוא שופץ שוב ושוב. לטענת אנשי השמורה המצאות בני אדם במקום פוגעת בחיות שאין להן היכן לשתות, אך חוטר טוען שבכפר ישנם מעיינות נוספים מהן יכולות החיות לשתות. "מעבר לכך המקום נשמר באופן מופתי לאורך השנים וכל מי שהגיע אליו שמר על הניקיון שלו", טוען חוטר.

"לפני 4-5 שנים שמנו שם תיבה קטנה וקופסא קטנה עם תה קפה ודברים לאכול ובקופסא הנחנו דפים על דמותו של גבריאל. קיבלנו המון פידבקים מאנשים שהיו שם וקראו ולקחו המון מדמותו של גבריאל", מספר חוטר בכאב.

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/52620165566.mp4[/embed]

"לפני שלושה שבועות הודיעו לנו שהם רוצים להרוס את המעיין באופן מוחלט. הם ישבו עם הנוער ואנחנו גם באנו לפגישה. לאחריה התקשרנו לשאול גולדשטיין המנכ"ל של רשות הטבע והגנים והוא הבטיח שלא יהרסו לפני שידברו איתנו", מספר חוטר ואכן שרון לוי הפקח האזורי התקשר לאשתו של חיים, איליין וקבע לדבר איתה, מתברר כי למרות הפגישה החליטה רשות הטבע והגנים שלא להמתין ולהתחיל בהריסה.

"אתמול בבוקר התקשרה אליי שכנה ואמרה שיש טרקטור בשמורה. רצתי למקום מיד וראיתי 8 רכבים של רשות שמורות הטבע. למראה ההרס חשכו עיניי, הם כרתו עצים עתיקים, עצי תאנה עתיקים מאד שהיו שם בצורה טבעית ויפה כדי שהטרקטור ייכנס פנימה כדי להרוס את הבריכה", מספר חוטר בכאב.

"ניגשתי לטרקטור הגדול כדי לצלם בלבד לא עשיתי מאומה שיצדיק את האלימות שהופעלה עליי. מיד תקפו אותי 6 אנשים תפסו לי את הידיים ועקמו אותן, הפילו אותי לאדמה, ישבו עליי כמה אנשים. צעקתי שאני נפצע ולא יכול לנשום שהשיניים שלי נלחצות לאדמה, ואמרתי שאני לא פועל באלימות, אך הם ישבו עליי עד שנגמר ההרס. הם גם שמו עליי אזיקים שהכאיבו לי מאד, עצרו אותי ומנעו ממני ללכת לביתי", מספר חוטר.

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/526201651066.mp4[/embed]

חוטר ביקש מהפקחים שיזמינו את המשטרה ואמבולנס ושיסירו לו את האזיקים, רק אחרי דקות ארוכות הוסרו האזיקים שפצעו את ידיו. "לאחר שקיבלתי טיפול רפואי, הגשתי תלונה במשטרה נגד הפקחים שנהגו כלפיי באלימות. אחרי זה באתי לראות את ההרס זה לא יאומן, כיצד נהרסה פינת חמד יפיפייה כל כך בלי סיבה הגיונית. עצוב מאד", אומר חוטר.

מרשות הטבע והגנים נמסר ל'כיפה' בתגובה: "צר לנו על הארוע ועל פציעתו של אב המשפחה. הארוע מתוחקר והתמונה שונה מהמתואר. לכשיסתיים התחקיר נציג אותו בפני המשפחה. מדובר בבניה לא חוקית על גבי מקור המים היחיד בשמורת הטבע המשתרעת על פני 11 אלף דונם ובה חיות בר רבות המסתמכות על מקור מים זה.

על פי החוק וגם על פי נהלי רט״ג אין אפשרות לבנות אתרי הנצחה בשמורות טבע, והרשות דואגת למינימום התערבות ידי אדם (פיתוח) בשמורות על מנת לאפשר לבעלי החיים השונים לחיות בסביבתם הטבעית. בנייה בלתי חוקית זו נהרסה כבר פעמיים בין השנים 2005-2008 וצר לנו שנאלצנו לבצע את ההריסה בפעם השלישית. ברור לנו כי הפיתוח שבוצע ע"י המשפחה והחברים בוצע מכל הסיבות הכי טובות: לזכר בחור יקר שנפל וע"י חבריו ומשפחתו הקשורים מאד לטבע ולמקום. אין לנו ספק שכוונתם טהורה אך המעשה אינו חוקי ואינו נכון במקום הזה, ואנו מקווים שיימצא מקום אחר נכון וחוקי להנצחת גבריאל חוטר יהי זכרו ברוך.

תהליך ההריסה לווה בהכנה פסיכולוגית לפקחים ואין אנו שופטים אדם בשעת צערו. מנכ"ל רשות הטבע והגנים שאול גולדשטיין שוחח עם בני המשפחה ויעדכן אותם בהמשך בתוצאות התחקיר".

משפחת חוטר הנציחה במהלך השנים את זכרו של גבריאל גם בשני אלבומי מוזיקה, אחד בהפקתו של יונתן רזאל, אלבום שזכה לשבחים רבים והושמע בכלי תקשורת רבים.

האזינו ל'גם כי אלך' על פי בקשתו של חיים חוטר:

[embed]

]

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן