הרצוג מאשר את קיום המו"מ להצטרפות לממשלה: "עד לרגע זה לא הונחה הצעה הולמת"

יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, מאשר את הדיווחים על כך שניהל משא ומתן להצטרפות לקואליציה, אך דחה את ההצעות כי "לשבת שם בלי להחזיק את ההגה - לא מעניין אותי. אני לא ועדת קישוט". יחימוביץ' אמרה כי את ההצעות היו צריכים לדחות מזמן

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 12/05/16 20:52 ד באייר התשעו

הרצוג מאשר את קיום המו"מ להצטרפות לממשלה: "עד לרגע זה לא הונחה הצעה הולמת"
Nati Shohat/Flash90, צילום: Nati Shohat/Flash90

יו"ר האופוזיציה מאשר הערב (ה') לראשונה את המגעים להצטרפותו לממשלה. בעמוד הפייסבוק שלו כתב הערב יו"ר המחנה הציוני יצחק (בוז'י) הרצוג כי קיבל בשנה האחרונה קיבלתי מדי יום פניות להיכנס לממשלה "לכולן עניתי: לשבת שם בלי להחזיק את ההגה - לא מעניין אותי. אני לא ועדת קישוט. השמועות על פריצת דרך היו מוקדמות. עד לרגע זה לא הונחה בפנינו הצעה הולמת - אם תהיה הצעה ראויה נשקול אותה ברצינות".

לאחר שהודה בקיום מגעים להצטרפות לממשלה, המשיך הרצוג בפירוט הדרישות שלו, ובראשן יוקר המחיה ומתווה הגז: "אם אקבל מנדט להוריד את יוקר המחיה, להגן על הציבור במתווה הגז, לשמור על בית המשפט העליון, לבעוט לכל הרוחות את החקיקה הגזענית המתועבת - כשזה יקרה אדע שהידיים שלי מחזיקות בהגה".

בפוסט הרצוג הסביר גם, מדוע הוא שוקל להצטרף לממשלת נתניהו: "אני מודאג ומוטרד מהיקף השנאה ברחובות, האלימות, הגזענות וההסתה נגד אישי ציבור, קציני צבא ושופטים. יש לכולנו אחריות להפחית את השנאה ברחובות ולחזק את הפיוס הפנימי".

ח"כ שלי יחימוביץ' כתבה הערב לפעיליה כי ההצעות להצטרפות לקואליציות היו מבזות, שכן הן ישאירו את השליטה העיקרית בידי מפלגות הימין: "בשיחות פנימיות הבעתי את עמדתי במלים חדות וחריפות פי כמה ממה שאני כותבת כאן, ובפועל אני פשוט מונעת את השגיאה הזאת. לא מדובר על ממשלת אחדות. מדובר על ממשלת ימין לכל דבר, כשמפלגת העבודה זוחלת אליה בלא תנאי כדי לקבל תיקים וכיבודים. כלום אחד גדול ומהדהד שכל כולו נתפר כדי שלא להרגיז את המפלגה הימנית ביותר בכנסת - הבית היהודי".

בתחילת השבוע (א') פורסם בדה מארקר כי "הושגה הסכמה בין הליכוד לבין יו"ר המחנה הציוני ח"כ יצחק הרצוג על הצטרפות מפלגתו לקואליציה". הרצוג אמר בתגובה כי הוא מכחיש את ההצטרפות: "אני מכחיש את הידיעה הזו. לא קיבלנו הצעה שמחכה להחלטה. העקרונות שלנו היו ברורים מאז ומתמיד וכשתהיה האופציה להצטרפות לקואליציה, והיא תבשיל, נדון בה בצורה רצינית".