אלפי מתפללים הגיעו הלילה לקברו של יהושע בן נון בשומרון

לכבוד יום ההילולה של יהושע בן נון הגיעו אלפים לקברו בכפר כיפל חארס שבשומרון. דגן: "אנחנו שואבים כוחות מיהושע בן נון שידע לעמוד מול המרגלים ולשבח את הארץ"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 04/05/16 10:25 כו בניסן התשעו

אלפי מתפללים הגיעו הלילה לקברו של יהושע בן נון בשומרון
בית השלום, ויקיפדיה, צילום: בית השלום, ויקיפדיה

מעל 10,000 ישראלים נכנסו הלילה לכפר כיפל חארס בשומרון בכדי להתפלל על קברו של יהושע בן נון ביום ההילולא שלו.

המתפללים הגיעו מכל קצווי הארץ כמידי שנה, זאת לאחר שמועצה אזורית שומרון ומנהלת המקומות הקדושים פתחה את אם המקום יחד עם צה"ל ומשטרת ישראל לתפילה המונית וביקרו גם בקברו של עלב בן יפונה ובקברו של אביו של יהושע בן נון שעל פי המסורת ממוקמים גם הם בכפר כיפל חארס.

יום פטירתו של יהושע בן נון כ"ו בניסן, מופיע בשולחן ערוך (סימן תק"פ). מיקום קבורתו בכפר תמנת חרס מופיע כבר בתחילת ספר שופטים (פרק ב'). מסורות עתיקות יומין הנזכרות בספרות הנוסעים הקדומה מאשרות את מיקומו של האתר.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון בירך את הבאים לקברו של יהושע בן נון ואמר: "אנחנו דווקא בעיתוי כזה בזמן כזה מגיעים לכאן לקבר יהושע בן נון שיחד עם כלב בן יפונה ידע לעמוד מול עשרת המרגלים האחרים ולהגיד טובה הארץ מאוד מאוד. עלה נעלה וירשנו את הארץ כי יכול נוכל לה. אנחנו שואבים כוחות מיהושע בן נון. אנחנו מתחזקים כולנו. מעל 10,000 איש שבאו וכל עם ישראל מהמעמד המרגש הזה. לקרוא כאן את תפילת עלינו לשבח שתיקן יהושע בן נון כאן".

דגן הודה בדבריו למח"ט אפרים אל"מ רועי שטרית, לקצין הגמ"ר אוגדת איו"ש סגן אלוף מיקי סיבוני. לקצין הגמ"ר חטיבת אפרים רב סרן אילן ומרחב שומרון במשטרת ישראל על הפעילות המשותפת להבאת אלפים לתפילה במקום הקדוש הזה.

(צילום: רועי חדי)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן