הלשכה הנודדת

חה"כ מוטי יוגב הוציא הודעה לתקשורת על מעבר לשכתו לנצרת. הכתובת אומנם לא ידועה עדיין, אך מדובר כבר בלשכה הרביעית בשנה האחרונה שיוגב מקים מחוץ לכנסת.

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 05/04/16 14:19 כו באדר ב'

הלשכה הנודדת
Hadas Parush, פלאש 90, צילום: Hadas Parush, פלאש 90

הכירו את הלשכה הנודדת של חבר הכנסת מוטי יוגב: השבוע שלח חבר הכנסת מוטי יוגב מהבית היהודי הודעה עם הבשורה הבאה: "מתוך ראיית חשיבות חיזוק ההתיישבות היהודית בנצרת עלית והרצון לחזק את התושבים בהתמודדות עם האתגרים השונים שנקלעו אליהם, ביניהם הנסיגה הדמוגרפית, בחר ח"כ מוטי יוגב למסד לשכה פרלמנטרית בנצרת עלית שבגליל".

בבדיקה עם צוותו של ח"כ יוגב התברר שעדיין לא ידועה להם מהי הכתובת בנצרת אליה תועבר הלשכה מה שלא הפריע לשחרר את ההצהרה על המעבר כבר השבוע.

בקדנציה הנוכחית, מאז הבחירות שהתקיימו לפני כשנה, עבר מוטי יוגב שלוש לשכות פרלמנטריות, וכעת הוא בדרכו אל הרביעית.

לשכה אחת של מוטי יוגב, הוקמה בעקבות הפיגוע שאירע בתחילת השנה בעיר העתיקה בירושלים בחג הסוכות, בו נרצחו הרב אהרון בניטה - בינט, והרב נחמיה לביא. הלשכה הוקמה בתוך העיר העתיקה, ברחוב הגיא, בסמיכות למקום הפיגוע. בזמנו הובהר כי מדובר בלשכה זמנית, ואכן כך היה.

לשכה אחרת של חבר הכנסת מוטי יוגב, הוקמה בתוך משרד הפרסום פרסומי ישראל ושות' אשר סיפקו לו בזמנו את שירותי יחסי הציבור והפרסום במהלך הפריימריס. הפרסום באתר NEWS1 גילה כי הלשכה פרלמנטרית נמצאת במרחק של פחות מ-2 קילומטרים מלשכתו שבמשכן הכנסת. יוגב שכר את הלשכה לשלושה חודשים תמורת סכום של 2,400 שקלים בחודש.

בתגובה לכך, אמרו אז בדוברות של חבר הכנסת, כי מדובר בלשכה שנשכרה לתקופת הפריימריז ולתקופה שבה משכן הכנסת סגור. "לפרק הזמן של הפריימריז ושהכנסת סגורה - שכרנו את הלשכה. לא לפני ולא אחרי". בסביבתו הבהירו כי המשרד שימש את יוגב גם לפגישות עם גורמים שהיו מעוניינים להיפגש עמו שלא במשכן הכנסת וכי חוזה השכירות אושר על-ידי ועדת החוזים של הכנסת.

הלשכה השלישית היא הלשכה בקיבוץ לביא וכעת מבקש יוגב להעביר את לשכתו, בפעם הרביעית, לעיר נצרת עלית שסובלת בשנים האחרונות מנסיגה דמוגרפית חמורה על מנת לחזק, את תושביה היהודים.

למרות שיצאה הודעה רשמית על הקמת הלשכה החדשה בנצרת עילית, הדובר מסר ל'כיפה' כי קיימות מספר אופציות, אך כתובת המקום עדיין לא אושרה.

ראוי לציין כי חה"כ יוגב לא יוצא דופן בעובדה שהוא שוכר לשכה חוץ מזו שבכנסת וזו זכות שלא מעט חברי כנסת מנצלים. לרשות כל חבר כנסת בישראל עומד תקציב שנתי ל"שמירה על הקשר עם הציבור" בגובה 49 אלף שקל. אם הוא או היא בוחרים לשכור לשכה גדל התקציב בעוד 19 אלף שקל - ללא קשר לגובה דמי השכירות - לסכום כולל של 68 אלף שקל.

השאלות העולות מהמעבר המהיר של ח"כ יוגב מלשכה ללשכה האם מדובר בעלויות מיותרות של מעבר מלשכה ללשכה? ועד כמה הימצאותו, אפילו יום בשבוע בלשכה, משפיעות באמת על פעילותו המבורכת למען תושבי הצפון.

מלשכתו של חבר הכנסת מוטי יוגב נמסר בתגובה:

"מתוך ראיית חשיבות חיזוק ההתיישבות היהודית בנצרת עלית והרצון לחזק את התושבים בהתמודדות עם האתגרים השונים שנקלעו אליהם, ביניהם הנסיגה הדמוגרפית, בחר ח"כ מוטי יוגב למסד לשכה פרלמנטרית בנצרת עלית שבגליל.

עם כינונה של הכנסת ה-20 בחר ח"כ יוגב למקד פעילותו בחיזוק הצפון בכלל והגליל בפרט, יוגב הקים את לשכתו הפרלמנטרית בקיבוץ "לביא" ויזם את פרוייקט "צפון עכשיו!" לקידום מנועי צמיחה דמוגרפים ותשתיתיים בצפון, באמצעותו פועל יוגב להקמת כפרי סטודנטים בקריית שמונה, נצרת עלית ורמת הגולן ובעוד יוזמות לפיתוח הצפון.

כעת מבקש יוגב להעביר את לשכתו מקיבוץ לביא לעיר נצרת עלית שסובלת בשנים האחרונות מנסיגה דמוגרפית חמורה על מנת לחזקה. יוגב מתכוון בשבועות הקרובים לקיים חנוכת לשכה, בסימן חיזוק העיר נצרת עלית בפרט והצפון בכלל. הודעה על קיום הכינוס תצא בנפרד בהמשך."

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן