ראש הממשלה הודיע כי יבחן פתרון למחלוקת על מתווה הכותל

מתווה הכותל מעורר סערה, וראש הממשלה אומר היום (א') כי הוא פועל על מנת למצוא פתרון שיוצג בעוד 60 יום בוועדה שהקים.

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 27/03/16 17:48 יז באדר ב'

ראש הממשלה הודיע כי יבחן פתרון למחלוקת על מתווה הכותל
Y R, צילום: Y R


האם ימצא פתרון לנוכח מתווה הכותל הנוכחי? לפי ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעוד חודשיים יוצג הפתרון וההסכם על המתווה.

נתניהו אמר היום (א') כי למרות הקושי לגבור על המחלוקות, הוא משוכנע שהפתרון יצא לפועל "לפני כחודשיים קיבלה הממשלה החלטה ליישום המלצות הצוות המייעץ, לעניין הסדרי התפילה בכותל המערבי. לאחר קבלת ההחלטה, התעוררו מספר קשיים. אנחנו פועלים על מנת למצוא להם פתרון".

עוד הוסיף נתניהו: "אני מבקש לשוב ולהבהיר את המחויבות שלי למצוא פתרון לנושא הסדרי התפילה בכותל בכיוון האמור. לשם כך, החלטתי למנות את ראש לשכת רה"מ דוד שרן, לרכז את הדיונים בנושא מול הגורמים השונים ולהציג בפניי בתוך 60 ימים, המלצה לצעדים הנדרשים לפתרון הקשיים, לפי הפתרון שהוצע".

כזכור, לפני כחודש הוקמה ועדה חדשה שתדון במתווה הכותל המערבי, במסגרתו אמורה להיות רחבה מעורבת לנשים וגברים. בוועדה שתדון עם היועץ המשפטי לממשלה, יהיו גם אריאל אטיאס (נציג הרב הראשי יצחק יוסף), הרב אריה דביר (נציגו של הרב הראשי הרב דוד לאו) ורב הכותל שמואל רבינוביץ.

לפני חודש היה אמור להפגש רה"מ עם ראשי הסיעות החרדיות והרבנים הראשיים בנוגע להסדר ההיסטורי בכותל שהושג לפני כחודש בתמיכת הממשלה, אך היא בוטלה במפתיע.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן