עבר בטרומית: חילונים לא יחויבו לעבוד בשבת

מליאת הכנסת אישרה תיקון לחוק שיאפשר גם לחילונים לסרב לעבוד ביום המנוחה מבלי להסתכן בפיטורים, בניגוד להחלטת וועדת השרים.

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 23/03/16 14:54 יג באדר ב'

עבר בטרומית: חילונים לא יחויבו לעבוד בשבת
דוברות, צילום: דוברות

מליאת הכנסת אישרה היום (ד') בקריאה טרומית תיקון לחוק שיאפשר גם לחילונים לסרב לעבוד ביום המנוחה, זאת בניגוד להחלטת ועדת השרים לענייני חקיקה.

התיקון לחוק "שעות עבודה ומנוחה", אושר במליאה ברוב של 56 תומכים ו-2 מתנגדים, הן מהאופוזיציה והקוליאציה כאחד, לאחר מאמץ פרלמנטרי ושיתוף פעולה בין ח״כ עליזה לביא לח״כ מיקי זוהר, מובילי ויוזמי הצעת הח"כ.

ח"כ עליזה לביא אמרה כי יש צורך לבצע את התיקון, כי השבת לא שייכת רק למגזר אחד: "כיום צריך לשקר ולומר שאתה דתי כדי לא לעבוד בשבת, וחילונים שלא רוצים לעבוד בשבת מסתכנים בפיטורין. מדובר בתיקון היסטורי. השבת היא לא רק של הדתיים".

ח"כ מיקי זוהר אמר כי: "הצעת החוק הזו תשים סוף לעבדות המודרנית ותאפשר לכל עובד באשר הוא יום מנוחה שבועי".

כיום רשאי מעסיק לדרוש מעובד המבקש שלא לעבוד בשבת, להגיש תצהיר המבסס את הכרתו הדתית. מצב זה אינו עולה בקנה אחד עם עקרון חופש הדת והמצפון, וסותר את חוק שוויון הזדמנויות בעבודה, הקובע כי אין להפלות עובד בשל תפיסתו הדתית.

על פי התיקון המוצע, יוכל כל אדם לסרב לעבוד ביום המנוחה השבועי שלו, יהיו טעמיו אשר יהיו, ומבלי לחשוש שיפוטר. ברשימת החתומים על הצעה זו, מופיעים חברי כנסת ממגוון הקשת הפוליטית - ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), ח"כ יוסי יונה (המחנה הציוני), ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) וח"כ סופה לנדבר (ישראל ביתנו).

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן