פרסום ראשון: יותר דיינים חרדים מאשר דתיים

שוב הציונות הדתית מתקפלת. לכיפה נודע כי בימים האחרונים נקבעה חלוקת הדיינים בבית הדין הרבני הגדול, ע"פ הדיל ש"ס תקבל 3 דיינים, בזכות סגן השר אלי בן דהן

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 22/03/16 09:26 יב באדר ב'

פרסום ראשון: יותר דיינים חרדים מאשר דתיים
Yossi Zamir / Flash 90, צילום: Yossi Zamir / Flash 90

בימים האחרונים נפגשו נציגי ש"ס עם נציגי מפלגת הבית היהודי והציעו להם את הדיל הבא: בישיבת הועדה למינוי דיינים לבית הדין הגדול ימונו שבעה דיינים על פי חלוקה של שני דיינים דתיים לאומיים, שני דיינים חרדים אשכנזים מיהדות התורה ושני דיינים של ש'ס.

על פי ההצעה של ש"ס הדיין השביעי, יהיה מיכאל עמוס המשתייך לעולם החרדי, ובעברו השייך עמוס לציונות הדתית. בשס מקווים כי בבית היהודי יסכימו לעמוס וטוענים כי הוא התחנך וגדל בציונות הדתית. באם המינוי אכן יתממש, יהיו לש"ס שלושה דיינים מטעמם בבית הדין הרבני הגדול, דבר שאמור להגביר את כוחה.

גורמים בבית היהודי טוענים, כי עמוס כיום חרדי ושולח את ילדיו לחינוך חרדי של ש"ס ומשתייך למפלגת ש"ס ווכתוצאה ממינויו של עמוס, הנציגות של הציונות הדתית בתוך מוסדות בתי הדין הרבניים תקטן מול נציגי החרדים.

לאתר כיפה נודע כי מי שעשוי לאשר את הדיל הוא סגן שר הביטחון אלי בן דהן מהבית היהודי. בן דהן נחשב לחבר קרוב של עמוס ומעוניין במינויו. בש"ס מקווים כי בן דהן יצליח להפעיל את השפעתו בתוך הבית היהודי ולהגיע להסכמה בעניין עמוס כמועמד שביעי מוסכם.

מלשכתו של סגן השר אלי בן דהן נמסר "הנושא המוזכר בכתבה לא הובא עד עתה לדיון ואין שום החלטה בעניין הדיינים".