משפחות נרצחי גל הטרור מתאחדות לתפילה משותפת

אליעזר רוזנפלד, אדל בניטה, נועה ליטמן, נתן מאיר, דבורה גונן, שרה תחיה ביגל ועוד קרובי משפחה של נרצחי גל הטרור, יתאחדו לתפילה משותפת בתענית אסתר. הציבור מוזמן

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 16/03/16 15:40 ו באדר ב'

משפחות נרצחי גל הטרור מתאחדות לתפילה משותפת
Yonatan Sindel, פלאש 90, צילום: Yonatan Sindel, פלאש 90

משפחות הנרצחים בגל הפיגועים האחרון מתאחדות לתפילה משותפת, עם הרבנים הראשיים, וקוראות לציבור הרחב להתאסף ברחבת הכותל בערב תענית אסתר לעצרת שתעצור את גל הפיגועים. "נבקש מבורא עולם שייתן חכמה בינה ודעת לממשלת ישראל, שתפעל באומץ ובגבורה בלי מורא ופחד, שתעצור את מסעות הרצח הללו" מנוסח בהכרזה.

משפחות הנרצחים מתגייסות לתפילה משותפת. בערב תענית אסתר יערכו המשפחות השכולות של גל הפיגועים יחד עם הרבנים הראשיים לישראל תפילה משותפת בכותל המערבי בתפילה להפסקת גל הטרור.

במכתב הקריאה שהפיצו המשפחות נכתב כי התפילה, תהיה עצרת מחאה נגד שפיכות הדמים "אנו, ששיכלנו את היקרים לנו בחודשים האחרונים, נעמוד בתפילה לפני בורא עולם בכותל המערבי בערב תענית אסתר. נבקש מבורא עולם לעצור את מסעות הרצח הללו ברחובות ישראל. נזעק נתפלל ונאמר לבורא עולם: די! מספיק סבלנו שנאה. מספיק סבלנו כאב. מספיק סבלנו שפיכות דמים. אנחנו רוצים למלא את תפקידנו מתוך אורה ושמחה וששון ויקר".

בני המשפחות אף מתייחסים לנס מגילת אסתר וכותבים: "נאחז בדרכה של אסתר המלכה שביקשה לכנוס את כל היהודים לתפילה, וזכתה ללבוש אומץ ומלכות והצילה את עם ישראל".

לסיום מבקשים בני המשפחות מכל מי שיכול להגיע לתפילה לעשות זאת "אנו מבקשים מכל מי שכואב להצטרף אלינו. שתהיה תפילת רבים. תפילה מכל הלב. כאיש אחד בלב אחד. תפילה של דמעות שפותחות שערי שמים. ואין הקב"ה מואס בתפילתם של רבים".

התפילה תתקיים בשעה 16.30 וצפויים להשתתף בה גם זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבת חוט של חסד הרב שלום הרוש, רבה של צפת הרב שמואל אליהו, המקובל הרב ישועה בן שושן ועוד רבים אחרים.

רות חסנו, אשתו של אברהם חסנו ז"ל, שנהרג בפיגוע דריסה, אמרה ל'כיפה' כי עברו 5 חודשים, אך המשפחה עדיין מרגישה את נוכחותו של האבא: "אנחנו במצב לא פשוט היום, עם ישראל צריך להתחזק. כל מה שקורה וכל מה שהקב"ה עושה זה לטובה. בשבוע הבא זה יהיה 5 חודשים לאחר שבעלי נרצח. אנחנו מרגישים אותו עדיין ברעש ובעוצמות שלו. ביום שזה קרה, אספתי את כל הילדים, ואני לא יודעת אם במודע או לא במודע, ביום הזה אמרתי לילדים שלי בצעקה 'מפה מסתכלים קדימה, ממשיכים הלאה' ".

חסנו קוראת לציבור הרחב להגיע לעצרת ההמונית "אמרתי לילדיי שיהיו נפילות. קשה מאוד, אבל אנחנו עושים את זה לאט. האירוע הזה יראה את אחדות עם ישראל, והוא מראה אנשים מכל הקצוות. אני יושבת בבית ואני בוכה, אבל הקב"ה מחזק אותנו ומטפטף לנו שאברהם עדיין איתנו. בחצי השנה הזו נרצחו כל כך הרבה, אנחנו נעשה משהו בשביל לרומם. אני פוחדת מפורים, פסח מהחגים, שלא ניפול. אנחנו עושים את האירוע הזה בשביל להתחזק. עם כל הכאב, אנחנו מחייכים ומתחזקים. צריך להרגיש את זה".