מועלם: לאסור על סרבני גט ללמוד תורה

הצעת חוק חדשה של ח"כ שולי מועלם, מבקשת לאסור על סרבני גט לשהות באגף התורני של בית הכלא, במטרה להגביר עליהם את הלחץ לתת גט. "מי שמעגן את אשתו אינו יכול להסתתר באמתלה של שמירת מצוות"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 15/03/16 14:10 ה באדר ב'

מועלם: לאסור על סרבני גט ללמוד תורה
Moshe Shai/FLASH90, צילום: Moshe Shai/FLASH90

הצעת חוק חדשה שהגישה חברת הכנסת שולי מועלם, אמורה למנוע מסרבני גט לקבל "הקלות" תורניות השוהים במעצר. המטרה: להגביר את הלחץ על הסרבנים כדי שיתנו גט.

על פי הצעת החוק בית הדין הרבני יוכל להורות כי יש למנוע מהסרבן שלל פריבילגיות בהם לימודים ואחזקת ספרים, לרבות השתתפות בשיעורי תורה ושימוש בספרי קודש. בנוסף לא יורשה לשהות באגף שומרי המצוות ולקבל ארוחות בכשרות מהודרת.

הצעת החוק מתבססת על המלצת בתי הדין שהביע את התנגדותו להטבות כפי שמבואר בדברי ההסבר של החוק "בין אפיקי הפעולה העומדים לרשות בתי הדין נחשב צו המאסר בכפייה לקיצוני מבין צווי ההגבלה, אולם גם מבין כתלי בית הכלא ישנם סרבני גט המעזים לדרוש הטבה בתנאיהם או לאמץ תנאים שייטיבו עימם במהלך תקופת מאסרם כדוגמת השתתפות במסגרות לימודיות שונות הקיימות בבתי המאסר, קבלת אוכל כשר למהדרין או שהייה באגף שומרי המצוות."

ח"כ שולי מועלם אמרה כי אדם דתי לא יכול לרמוס עקרונות של אהבת אדם, ועדיין לסרב לתת גט: "אדם שרומס ברגל גסה את עיקרון היסוד ביהדות של 'ואהבת לרעך כמוך' על מנת למרר את חייה של אשתו, אינו ראוי ליהנות מהפריבילגיות שבתי הכלא מאפשרים לאנשים דתיים. מי שמעגן את אשתו , מתעלל בה, שולל את חירותה ואת יכולתה להמשיך הלאה בחייה, אינו יכול להתהדר באמתלה של שמירת מצוות כדי להפר מצווה אחרת."