הסדרניקים לשר הביטחון: בטל את החרם על הרב מלמד

תלמידי ישיבות הסדר מרחבי הארץ, שלחו מכתב לשר הביטחון, בו הם מבקשים ממנו לבטל את ההוראה להפסקת שיתוף פעולה עם הרב מלמד. "אל תפצל בין נאמנותנו לתורה, לנאמנותנו לצבא".

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 14/03/16 12:48 ד באדר ב'

הסדרניקים לשר הביטחון: בטל את החרם על הרב מלמד
ישיבת הר ברכה, צילום: ישיבת הר ברכה

בשבוע שעבר, פורסם כי הרב אליעזר מלמד מוחרם בצה"ל. במכתב ובהודעה שנשלחה מטעם משרד הביטחון, מבקשים בצה"ל שלא לשתף פעולה בשום צורה עם הרב מלמד. לדבריהם, החרם מגיע בעקבות התבטאויות קיצוניות שהיו לו בעבר, אשר בהן הוא קרא לסרב פקודה במקרים מסויימים.

היום (ב') שלחו עשרות תלמידי ישיבות הסדר, מכתב המוחה נגד החרם על ראש ישיבת הר ברכה. במכתב טוענים התלמידים כי המכתב שמבקש להפסיק את שיתוף הפעולה עם הרב מלמד, יצא כנראה ללא כוונה, מלשכתו של שר הביטחון "אנו החתומים מטה אנשי מכינות, ישיבות הסדר וישיבות גבוהות, דוחים ולא מקבלים את המכתב שיצא מלשכתך כנגד הרב אליעזר מלמד שליט"א, שהוא מגדולי מרביצי התורה של הציבור שלנו, אוהב התורה, העם והארץ. נאמנותנו למדינה ולצבא בולטת וגדולה מפני נאמנותנו לתורה. קיומו של עם ישראל כל הדורות ובתוכו גם הדור הזה, נובע מנאמנותו לתורה לאורך כל הדורות".

במכתב מבקשים התלמידים, ששר הביטחון לא יגרום להם להפריד בין הנאמנות למדינה והנאמנות לתורה "אנו מצפים שלעולם לא תינתן פקודה צבאית שמנוגדת לתורה כי נאמנותנו לתורה מוחלטת, וזו הנחת יסוד שמוסכמת על כל שומר מצוות בישראל באשר הוא".

עוד הוסיפו התלמידים כי במדינה דמוקרטית, יכול האדם להביע את דעתו ברבים, גם אם אינן מוצאות חן בעיני כולם "לא נוכל לקבל את המשתמע ממכתבך שרבותינו ראשי ישיבות ההסדר מנועים מלהורות דברים באופן חופשי על פי התורה. בנוסף, במדינה דמוקרטית, אי אפשר למנוע מאדם להביע דעותיו ברבים, גם אם אינן מוצאות חן בעיני מערכת הביטחון ונוספים, ואת זה אנו מבקשים להזכיר. אנו פונים אליך - בטל את מכתבך שכנראה יצא מבלי כוונה מלשכתך".