"כל מחבל שנשאר בחיים הוא פוטנציה לפגיעה בחיים"

הרב זיני מתייחס להחלטת המשטרה לבדוק את התנהלותו של השוטר שירה במחבל לאחר שכבר שכב על הקרקע. "לא משנה אם הוא שוכב, הוא בן מוות מהרגע שהוא רוצה לשפוך דם על פי ההלכה"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 10/03/16 10:23 ל באדר א'

"כל מחבל שנשאר בחיים הוא פוטנציה לפגיעה בחיים"
אריה, ויקפדיה -cc-by-sa, צילום: אריה, ויקפדיה -cc-by-sa

"כל מחבל שנשאר בחיים, הוא פוטנציה לפגיעה בחיים" כך אמר היום (ה') ל'כיפה' הרב אליהו זיני, ראש ישיבת "מעייני הישועה", בתגובה להחלטה של המשטרה לבדוק את השוטר שירה במחבל מיפו, לאחר שכבר שכב על הקרקע.

"אנחנו לא נגד אנשים בתוך העם שבפוגעים בעם. אנחנו במלחמה בין שני עמים. זה כמו חייל מצבא אחר שתוקף, לא משנה אם הוא שוכב, הוא בן מוות מהרגע שהוא רוצה לשפוך דם על פי ההלכה" אומר הרב זיני.

לדבריו, למרות שהחוק אוסר פגיעה במחבל שכבר נוטרל, מבחינה מוסרית אסור להשאיר אותו בחיים "יכול להיות שהחוק אוסר את זה. מבחינה מוסרית יהודית, מהרגע שהאדם הרים יד כדי לרצוח, האדם הזה נקרא 'אדם מת' אין לו שום ערך חיים. הוא בן מוות ולכן לא משנה מה קרה אם היה שוכב או לא שוכב".

הרב אליהו זיני טוען כי אנו בשעת מלחמה, כמו זו שאנו נמצאים בו, מצווה להרוג את המחבלים. "מה המטרה של המלחמה כאשר מגיבים להתקפות מלחמתיות? קודם כל זה לבלום את הרע, אבל זה גם לפעול שלא תוכל להיות הישנות של התנהגות בלתי נסבלת, ולכן צריך שהאויב ישלם מחיר יקר. האויב צריך לדעת שמהרגע שיצא להתקפה הוא לא יצא חי, זו מצווה מדרגה ראשונה וזה הדבר היחיד שצריך להרתיע אויבים. אנחנו לא בפריז וגם לא בלונדון".

הרב הוסיף ואמר כי חוקי המדינה מזכירים לו מנטליות נוצרית "המדינה, היא נוצרית ביותר, באופי שלה. היא מתייחסת לאויב ששייך לעם אחר כאילו הוא אזרח משלה. רק הנצרות מוטטה את המושג לאום ועם והיא מטשטשת את ההבחנה בין פרט לכלל, ובין עם לאזרח ואין קשר. אנחנו במלחמה, מרגע שאויב חדר לתוך התחום שלי, זו מצווה לדאוג שלא יחזור ולא יישאר בחיים על מנת שלא יחזור לאותו מעשה. אנחנו חייבים לנקות את עם ישראל מהמנטליות הנוצרית הזו".