חברת באמונה נקנסה בעקבות הסרטון שהגחיך מזרחים

לאחר העתירה שהוגשה נגד חברת 'באמונה' בעקבות הסרטון שהציג פרויקט מגורים לציבור הדתי, נקנסה החברה על סך 323,000 ש"ח

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 08/03/16 12:37 כח באדר א'

רשות מקרקעי ישראל החליטה לקנוס את חברת באמונה בעקבות סרטון שפרסמה ופנה לדתיים בלבד. הסרטון כבר ירד מהרשת. הקנס שהוטל על החברה הוא בסך 323,000 ש"ח, וזו הפעם הראשונה שחברת בנייה בישראל נקנסת בגין האיסור על אפליה בשיווק יחידות דיור הקבוע במכרזי רשות מקרקעי ישראל.

האגודה לזכויות האזרח עתרה בדצמבר 2015 לבית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים בדרישה לחייב את רשות מקרקעי ישראל להטיל סנקציות על באמונה שמשווקת לדתיים-לאומיים בלבד את הדירות בשכונת כרמי גת בעיר קריית גת. העתירה הוגשה הן בשל השיווק לדתיים בלבד והן בשל הסרטון הפרסומי שהציג את הפרויקט כמיועד לכאורה לאשכנזים בלבד, והגחיך את הציבור המזרחי.

בעקבות זאת רשות מקרקעי ישראל ביצעה שימוע לחברה. לפי החלטת ועדת המכרזים, באמונה לא התכוונה ולא ביצעה אפליה בפועל של מזרחים בפרויקט, אך קבעה כי הסרטון עצמו הוא בעל סממנים מפלים, וקיים חשש כי הוא השפיע על אופי הציבור שיתעניין ברכישת דירה בפרויקט.

בימים אלו מתקיימים דיונים במשרדי היועץ המשפטי לממשלה בשאלה האם שיווק יחידות דיור לדתיים-לאומיים בלבד עולה לכדי אפליה פסולה, כפי שטענה האגודה לזכויות האזרח בעתירה.

מחברת באמונה נמסר בתגובה: "באמונה תעשה את חשבון הנפש המתבקש. אנו לומדים את נימוקי ההחלטה ונגיב לאחר פסק דין השופטת בעתירה שהוגשה. נמשיך לשווק בפרויקט כרמי גת לציבור הדתי"