איך נענשו אזרחים פשוטים בשל המאבק בין הרבנות לצהר

ברבנות הראשית מצאו דרך יצירתית להילחם ברבני צהר, זוגות שנרשמו לנישואין גילו כי הם רשומים כאלמנים וגרושים. המשרד לשירותי דת: "יינקטו צעדים משמעתיים"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 25/02/16 23:21 טז באדר א'

איך נענשו אזרחים פשוטים בשל המאבק בין הרבנות לצהר
פלאש 90, צילום: פלאש 90

מביך: המאבק בין הרבנות הראשית לבין צהר גולש לעתים לפסים מיותרים ומביכים. הערב נחשף בערוץ 2 בכתבתו של יאיר שרקי כי זוגות שנרשמו בחצי השנה האחרונה בלשכת רישום הנישואין של צהר בחיפה קיבלו כל מיני תשובות מוזרות מהרבנות מדוע אינם יכולים להתחתן.

"הרבנות אומרים שאני גר ונשוי כבר, משהו שהוא לא נכון. זה לא נעים בכלל", סיפר אחד מהם. אחר סיפר כי נאמר שהוא אלמן, "נאמר לי שנישאתי אזרחית ושאני בכלל כהן, זאת למרות שאני לוי ומעולם לא נישאתי", סיפר נרשם.

בשיחה שערכה אחת מהנרשמות עם הרבנות והוקלטה על ידה אמר נציג הרבנות: "צהר מנהלת נגדנו מאבק לא חוקי. וגם אנו לא פעלנו כחוק. מישהו עשה מעשה לא יפה. נקלעת לסיטואציה לא נעימה של המאבק שלנו עם צהר, אנחנו מתנצלים ומבקשים ממך סליחה, זה לא יעכב אותך להתחתן", אמר הנציג.

בחיפה פועלת שלוחה של צהר לסטודנטים ועל פי הבדיקה של שרקי כל הזוגות שנרשמו בחצי השנה האחרונה, כמאה זוגות זכו בכל מיני תשובות מוזרות ומביכות. ראש מנהל רישום הנישואין בעיר, הרב סמוטני אמר לכתב ערוץ 2, "הם (צהר, נ"ל) מחבלים בפעילות הרבנות. נכון מאד זו הייתה טעות, התנצלו בפני הזוגות. הם נקלעו לסיטואציה לא נעימה בין צהר לבין הרבנות ואנו מצטערים על זה".

המקרה עורר תגובות קשות גם בקרב כאלה שתומכים בדרך כלל ברבנות, הרב יובל שרלו כתב בחשבון הטוויטר שלו: "רבנות רשעה שבמסגרת מאבק פוגעת באנשים, בהלכה ובאמת לא ראויה עוד לשמה. זו שחיתות מכוערת, שהיא הדוחקת את עם ישראל להתכחש לנישואיו כהלכה. בושה".

מהמשרד לשירותי דת נמסר בתגובה: "המשרד רואה בחומרה שימוש שאינו מקובל במסמכים גם אם הם פנימים. הנושא ייבדק מול המועצה הדתית ומול רשם הנישואין, וככל שהדברים נכונים יינקטו צעדים משמעתיים כנגד העובד".