הרמטכ"ל אייזנקוט: "הבא להורגך השכם להורגו - סיסמא בלבד"

לדברי הרמטכ"ל לא צריך לרוקן מחסנית על כל מי שאוחז בסכין או במספריים. "הייתה סכינאות גם לפני שנים"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 18/02/16 09:38 ט באדר א'

הרמטכ"ל אייזנקוט: "הבא להורגך השכם להורגו - סיסמא בלבד"
Miriam Alster, פלאש 90, צילום: Miriam Alster, פלאש 90

"הבא להורגך השכם להורגו - זו סיסמא בלבד" כך אמר אתמול (ד') הרמטכ"ל גדי אייזנקוט, בתגובה לשאלת תלמיד תיכון בבת ים, על התנהלות צה"ל בנושא הוראות הפתיחה בירי ועל גל הטרור הערבי וההתמודדות של צה"ל עמו.

"תופעת הטרור מלווה את החברה הישראלית לאורך שנים, והייתה סכינאות גם לפני שנים. זה יכול להיות בתל אביב, בעתניאל או באריאל. אנחנו רואים השפעות הדדיות בין מה שקורה במזרח התיכון עם דאעש, לבין מה שקורה אצלנו", אמר הרמטכ''ל.

אחד התלמידים שאל את הרמטכ''ל על הוראות הפתיחה באש שלדברי התלמיד הוחמרו וכעת הן מסכנות את הלוחמים בשטח. איזנקוט השיב כי ההוראות הקיימות הן ונכונות, והוסיף "צה"ל לא יכול לדבר בסיסמאות, כמו 'הבא להורגך השכם להורגו', או 'כל מי שמחזיק מספריים צריך להרוג אותו'". בכך טען הרמטכ"ל, כי לא תמיד יש צורך להחזיר באש כלפיי מפגעים בכל מקרי האיום.

בין יתר דבריו התייחס איזנקוט גם לתיאום הביטחוני עם הרשות הפלסטינית וסיפר לתלמידים כי "יש שיתוף פעולה עם מנגנוני הביטחון הפלסטינים, יש 40 אלף אנשי ביטחון כאלה".

הרמטכ"ל התייחס גם לאיומי נסראללה לפתוח במלחמה נגד ישראל וטען כי הוא האיום החמור יותר. "אנחנו פוגשים פעם בשבוע בהופעה שבועית בטלוויזיה את חסן נסראללה", אמר איזנקוט, "את כל היכולת של חיזבאללה הוא בונה בסביבה כפרית, כדי לפתח מאזן אסטרטגי מול מדינת ישראל. יחד עם זה, צה"ל מצליח לממש הרתעה. בעשור האחרון חזית לבנון היא חזית שקטה".