פרסום ראשון: האיחוד הלאומי והבית היהודי בדרך למפלגה חדשה

הבית היהודי והאיחוד הלאומי מתכננים מיזוג ומיתוג מחדש למפלגה ציונית דתית מאוחדת. הבית היהודי: "הנושא ידון בחודשים הקרובים על כל הבטיו"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 11/02/16 17:13 ב באדר א'

פרסום ראשון: האיחוד הלאומי והבית היהודי בדרך למפלגה חדשה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הערב (ה') תתקיים ישיבה של חברי מרכז האיחוד הלאומי, שלהם יש שני חברי כנסת בבית היהודי, אשר מטרתה המרכזית של הישיבה היא הקמת מפלגה ציונית דתית חדשה ומאוחדת.

בפגישה ישתתפו מנכ"ל האיחוד הלאומי אופיר סופר, וכן כ-20 מחברי מרכז האיחוד הלאומי. זאת על מנת להביא לידיהם את אישור הרעיון של הקמת המפלגה החדשה. שכן עד היום, לא קיימת מפלגה אחת, אלא ריצה משותפת של שתי מפלגות - הבית היהודי והאיחוד הלאומי תחת שם אחד

בכיר בסיעת הבית היהודי אמר לכיפה כי נושא הישיבה הוא "המשך השותפות עם הבית היהודי. אני לא יודע למה שלחו לנו את זה, כי אין בחירות באופק, אולי רוצים לעדכן אותנו בנושא שיתוף הפעולה".

מהדוברות של האיחוד הלאומי נמסר כי אכן תתקיים הערב הפגישה "מדברים על מיזוג שתי הסיעות, ומביאים את זה לאישור חברי המרכז". בדוברות מדגישים כי 'המפלגה הציונית הדתית המאוחדת' אמורה לדאוג לאינטרסים של המגזר הדתי לאומי ו"לא רק להיות סתם מפלגת ימין".

עוד מדגישים כי במצע של המפלגה החדשה ירצו "לעשות חיבור לפריפריה ולמסורתיים, אנחנו צריכים להביא למפלגה כל בן אדם ציוני דתי, גם מסורתי, לגרום לציבור המזרחי להרגיש שהוא חלק מהמפלגה. למרות שהסקאלה הדתית היא ארכאית".

אתמול פרסמנו ב'כיפה' כי בקרוב יתכנס פורום חברי מרכז הבית היהודי, שחלק מחבריו סיפרו כי הם חוששים ממחטף של יו"ר המפלגה נפתלי בנט, שעדיין לא הביא לידי אישור את המסקנות של וועדת לוי. האם זה המחטף שממנו חוששים חברי המרכז?

מהבית היהודי נמסר בתגובה: "הדברים אינם נכונים. אך הנושא ידון בחודשים הקרובים על כל הבטיו"