בתגובה לפיגוע: הציבור מוזמן לרוץ

תומר דיטור, נדקר השבוע בזמן ריצה שגרתית בגוש עציון. חבריו מזמינים את הציבור לריצת הזדהות "מדובר בדרך בטוחה, לכן חשוב לנו להבהיר שכולם יכולים לרוץ בה גם עכשיו"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 11/02/16 12:16 ב באדר א'

בתגובה לפיגוע: הציבור מוזמן לרוץ
Rob Wilson / Shutterstock.com, צילום: Rob Wilson / Shutterstock.com

תומר דיטור, סטודנט בן 28 מגוש עציון, נדקר השבוע במהלך ריצה שגרתית שקיים בדרך האבות בגוש עציון. שכנו, ליאור שכטר, יוזם ריצה משותפת לאורך השביל, שתתקיים מחר (יום שישי), בשביל להראות לציבור שמותר להמשיך לרוץ: "דרך האבות היא דרך יפיפייה שמחברת בין חלק מישוביי גוש עציון ומשמשת אותנו לריצות, טיולים ונסיעה בפקקים שאחרי פיגוע בכביש הראשי. בימי בית שני שימשה הדרך כנתיב עליה לרגל לירושלים מבאר שבע וחברון. זו הדרך שמקשרת בין חברון לירושלים".

בהודעה שפורסמה בפייסבוק נכתב: "תומר הגיבור שנדקר נאבק עם המחבל והצליח להבריח אותו. המחבלים רוצים להבריח אותנו, מדרך האבות שלנו, מארץ האבות שלנו. אבל אנחנו חזקים יותר".

המיזם שפורסם בקבוצות ריצה ורשתות חברתיות, יוביל לדעתו של שכטר עשרות אם לא מאות רצים "זה לא הסיבה לעצור, הריצה מבחינתנו היא כמו חיים נורמליים. אנחנו לא רוצים שהריצה תהפוך לסימבולית, אבל אנחנו לא רוצים שהריצה תהפוך למשהו שיצטרכו לאבטח. כי זה הדבר הכי בסיסי בעולם" כך אמר ל'כיפה'.

עוד הוסיף שכטר כי הציבור מוזמן להגיע בהמוניו "דרך האבות נחשבת למקום יחסית בטוח, לכן חשוב לנו להבהיר שכולם יכולים לרוץ גם עכשיו. את הפעולה היום יומית הזו אני לא רוצה שיקחו ממני".

לפני חודש, שר החינוך נפתלי בנט יצא לריצה של 5 ק״מ ברחובות תל אביב, במהלכה הגיע למקום בו אירע פיגוע הירי ברחוב דיזינגוף. לריצה, שהייתה אמורה לשמש כמפגן תמיכה והזדהות עם התושבים לאחר הפיגוע, הגיעו עשרות בודדות של רצים. בלבד. בניגוד למפגני תמיכה אחרים שיזם השר בנט, הפעם הציבור לא מיהר לחבק את בנט ולריצה הצטרפו מעט משתתפים רובם פעילי הבית היהודי ופחות מתושבי העיר תל אביב, שכנראה פחות הזדהו עם משנתו המדינית של השר בנט.

בתחילת הריצה אמר בנט כי אסור לתת לטרור לשתק את תל אביב: ״בימים האחרונים שמעתי שתושבים מפחדים לצאת מהבית, וזה בדיוק מה שהטרור רוצה. שנפחד, שלא נצא מהבית, שנאבד את החיים הנורמליים שלנו".