"על כל משרה רבנית קופצים לא מעט מועמדים סרוגים"

"מתוך פחות ממיליון סרוגים יש בכל שנתון 1,700 בחורי ישיבה. זה נראה לי הישג נפלא של הציונות הדתית" הרב חיים נבון משיב לביקורת של הרב נריה

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 10/02/16 09:29 א באדר א'

"על כל משרה רבנית קופצים לא מעט מועמדים סרוגים"
הרב חיים נבון. צילום: מירי צחי, צילום: הרב חיים נבון. צילום: מירי צחי

הרב חיים נבון הגיב אמש על דברי הרב יצחק נריה, שפרסמנו אתמול בכיפה, כי "על כל 2,000 איש בציבור הדתי לאומי אנחנו מייצרים בערך רב אחד", וכי אנו רחוקים מהחרדים, שלהם מספר לומדים גבוה יותר בישיבות, ומתוך כך גם יותר רבנים.

הרב נבון דחה את טענות הרב נריה, ובדף הפייסבוק שלו כתב: "אני פשוט לא מבין על מה הם מדברים", אמר הרב נבון בראיון לרדיו קול חי. כתלמיד ישיבת הר עציון בעבר סיפר הרב נבון על רבו הרב ליכטנשטיין, שכשהיו מקוננים באוזניו על "המשבר בלימודי גמרא", הוא היה אומר: לפני ארבעים שנה היו ארבע ישיבות הסדר; היום יש שבעים. "עלייה מקבילה הייתה גם בישיבות התיכוניות, באולפנות ובמדרשות", טען הרב נבון.

עוד אמר נבון, כי הוא דווקא רואה שעל כל משרה רבנית קופצים לא מעט מועמדים מהמגזר הדתי לאומי: "אני לא מכיר משרות הוראה ורבנות פנויות שלא מצליחים לאייש, ואני בהחלט מכיר מורים ורבנים שנותרים מובטלים. כך שלא נראה לי שיש לנו כאן בעיה".

הרב נבון השווה את המצב העכשווי של עולם התורה לעולם הישיבות שלפני השואה, ובבדיקה שערך עם היסטוריון נאמר לו כי היו כ-4,000 תלמידים בישיבות הגדולות של מזרח אירופה לפני השואה.

מה שאומר, מתוך עשרה מיליון יהודי מזרח אירופה דאז, בשנות הפריחה האגדיות של הישיבות, היו רק 4,000 בחורי ישיבה, מכל השנתונים. "ואצלנו, מתוך פחות ממיליון סרוגים יש בכל שנתון 1,700 בחורי ישיבה. זה נראה לי הישג נפלא של הציונות הדתית",סיכם הרב חיים נבון.