הסוף לקיפוח או עוד ועדה שמסקנותיה יקברו

אחרי שנים של התעלמות במשרד החינוך יפעלו להעצמת הזהות של קהילות המזרח בקרב התלמידים. שר החינוך נפתלי בנט:"זהו מהלך היסטורי - אנחנו מתקנים עוול של שנים"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 04/02/16 12:57 כה בשבט התשעו

הסוף לקיפוח או עוד ועדה שמסקנותיה יקברו
Shutterstock, צילום: Shutterstock

שר החינוך נפתלי בנט הודיע היום (ה') כי יפעל להרחבת פעילות בנושא קהילות יהדות המזרח. השר החליט למנות ועדה בראשותו של המשורר וזוכה פרס ישראל, ארז ביטון, להעצמת הזהות של קהילות המזרח (יוצאי לוב, מצרים, עיראק, איראן, תוניסיה ועוד) במערכת החינוך.

במסגרת עבודתה, הועדה תפעל לשלב ולהרחיב בתוך מערכת החינוך, בכל שלבי הגיל תכנים אודות חייהם של יוצאי יהדות המזרח, מתוך רצון לחשוף את תלמידי ישראל לעושר התרבותי, החברתי וההיסטורי של קהילות אלו. תכנים אלו ישולבו במגוון תחומי הדעת, בהם: ספרות, היסטוריה, לימודי ארץ ישראל ועוד.

הועדה תבחן את התכניות הקיימות בנושא קהילות יהדות המזרח, ותציע כיצד להעמיק אותם, להרחיב אותם ולבסס במערכת החינוך: בתכניות הלימוד, בתכניות העשרה, בתנועות הנוער, בסביבה הדיגיטלית ועוד, וכן תפנה לגורמים המייצגים גופים, מכונים ואישים המוסמכים בתחומי הדעת הרלוונטיים, בהם: היסטוריונים, אנשי ספרות, אנשי המשרד, ארגוני הגג של יוצאי קהילות המזרח ועוד.

לדבריו של שר החינוך, נפתלי בנט, הקמת הוועדה היא תקדים: "זהו מהלך היסטורי - אנחנו מתקנים היום עוול של שנים. עושר תרבות המזרח הינו מתנה שמערכת החינוך לא השכילה להנות מתפארתו עד היום, וככל הנראה אנחנו עדיין עוד לא יודעים מה אנחנו לא יודעים על התרבות הנפלאה הזאת. מדינת ישראל, שהיא קיבוץ גלויות מכל קצוות תבל, צריכה לחיות על העושר התרבותי הזה, ולא לצמצם אותו. אני בטוח שוועדת ביטון, בראשותו של המשורר המופלא שנרתם למשימה, תדע להביא בשורה היסטורית לתלמידי ישראל ולעורר שיח חדש".