רבה של צרפת: רואה בחומרה רבה את הקריאה להסיר את הכיפה

רבה של צרפת, הרב חיים קורסייה לקריאה להורדת הכיפה: "קריאה שכזו כמוה כהודאה שכיפה הינה פרובוקציה ולא נוכל להסכים לה בשום אופן"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 13/01/16 13:34 ג בשבט התשעו

רבה של צרפת: רואה בחומרה רבה את הקריאה להסיר את הכיפה
אלי איטקין, צילום: אלי איטקין

"אני רואה בחומרה רבה את הקריאה ליהודי צרפת שלא לחבוש כיפה מחשש לפגיעה בהם. אינני יכול להסכים לאמירה קשה שכזו שכמוה כהודאה וכאילו כיפה על הראש הינה פרובוקציה. לא אסכים לכך בשום פנים ואופן - כך הגיב הבוקר רבה הראשי של צרפת וסגן נשיא 'ועידת רבני אירופה, הרב חיים קורסייה על קריאתו של אחד ממנהיגי הקהילה היהודית במרסיי ליהודים שלא לחבוש כיפה לאחר הפיגוע האחרון שבו נדקר יהודי בלב מרסיי.

הרב קורסייה אמר כי בקשה שכזו הינה פרס לאנטישמיים וניצחון לאנטישמיות, "אני מבין את הסיבה שבגינה יצאה הקריאה של אחד ממנהיגי הקהילה במרסיי - זו בקשה שבאה מתוך רגשות של פחד אך קריאה זו יוצרת תחושה כבדה באופן סימבולי ובאה מחיפזון - נמשיך לעמוד זקופים עם כיפה לראשינו וכך נתהלך בחוצות צרפת בגאון ובעוז ללא כל פחד ומורא".

הרב קורסייה קרא לרבבות משתתפי משחק הכדורגל הגדול המתקיים הערב במרסיי בכלל, ולאוהדי קבוצת MO - 'אולימפיק מרסיי' בפרט, לחבוש כיסוי ראש במהלך המשחק כאות סולידריות עם יהודי צרפת וכגינוי חד וברור לטרור הרצחני של יהודים שפתח את נתיב הדמים בצרפת ונמשך זו הפעם השלישית במרסיי.

עוזרו של הרב קורסייה, מנכ"ל 'ועידת רבני אירופה' ורב הז'נדרמריה הצרפתית, הרב משה לוין הוסיף ואמר כי המשחק הזה תופס מקום נכבד בכלי התקשורת בצרפת ובאירופה ומסר שכזה הינו חשוב. הרב לוין שהוא גם רבה של קהילת 'לוראנסי' בפאריס סיפר כי הבוקר הגיעו כל המתפללים עם כיפה לראשם. כך הם נסעו במטרו וכך התהלכו בחוצות פאריס. "גם רבים שבאו עם כובע בימים כתיקונם באו הבוקר בכוונה תחילה עם כיפה גדולה לראשם", סיפר הרב לוין שהוסיף שהקהילה היהודית יוזמת צעדים נוספים בעניין.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן