חוטובלי: "ההתנחלויות הן התיישבות לגטימית לחלוטין"

בסיור של צוערי משרד החוץ, אמרה סגנית השר ציפי חוטובלי כי מדינת ישראל מקפידה לא לבנות על קרקעות פרטיות.

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 13/01/16 12:10 ג בשבט התשעו

חוטובלי: "ההתנחלויות הן התיישבות לגטימית לחלוטין"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי אמרה היום כי כל הבנייה בהתנחלויות מתבצעת באופן חוקי "ההתנחלויות חוקיות ומשרד החוץ הוציא מסמך משפט בנושא. מדינת ישראל בונה באופן חוקי ומקפידה לא לבנות על קרקע פלסטינית פרטית". את הדברים הללו אמרה בסיור של צוערי משרד החוץ בשומרון.

לדבריה של חוטובלי ההתנחלויות הן לא המלחמה נגד הדמוקרטיה, אלא מסמלות אותה "ההתנחלויות הן הדמוקרטיה במזרח התיכון בחזית מול דאעש". ציינה סגנית השר בפני הצוערים, כאשר היא מדברת על הבנייה מעבר לקו הירוק בפגישות וכנסים בעולם. "כמשפטנית הדבר הכי חשוב בהקשר הזה, זה לנפץ את אותה תפיסת שווא. על החוקיות של ההתנחלויות, זו התיישבות לגטימית לחלוטין".

חוטובלי הוסיפה כי 400,000 מתיישבים זה חלק ממפעל אדיר התיישבותי וחלוצי שנעשה על פי החוק הבינלאומי והחוק הישראלי. שרת החוץ התייחסה גם לדברים שאמרה שרת החוץ השוודית בנוגע לביקור דיפלומטיים שבדיים "מדינת ישראל כבר שנתיים לא מאפשרת ביקורים דיפלומטיים משוודיה".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן ביקש מהצוערים, שהם השגרירים לעתיד של המדינה, שיחוללו מהפכה בנוגע להסברה הבינלאומית על הבנייה ביהודה ושומרון: "אנחנו מקווים שהצוערים יפנימו את המסרים ויהיו מסוגלים לדברר את ישראל בעולם באופן טוב יותר משנעשה עד היום". עוד אמר דגן כי הוא מזמין את שרת החוץ השוודית לשומרון לראות כיצד מתמודדים עם הטרור בישראל.

(צילום: מאיר ברכיה)