פרסום ראשון: מגזין שהכיל תוכן מיני חולק באוניברסיטת בר אילן

מגזין פרוע וחתרני שמופץ בקמפוס והוצג כ"תנ"ך הסטודנטים". רק בעקבות התערבות נשיא האוניברסיטה החלוקה הופסקה

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 31/12/15 07:51 יט בטבת התשעו

פרסום ראשון: מגזין שהכיל תוכן מיני חולק באוניברסיטת בר אילן
Tomasz Bidermann / Shutterstock.com, צילום: Tomasz Bidermann / Shutterstock.com

בתחילת השבוע החלה הפצה של מגזין סטודנטים חדש, המכיל תכנים שנונים וחתרניים. המגזין שנקרא "אקדME" הכיל בתוכו מספר כתבות בעלות תוכן מיני ופרובוקטיבי, זאת למרות שחולק באוניברסיטה דתית.
עורך המגזין, תמיר זוהר, אמר ל'כיפה' כי הכתבה ששברה את גב הגמל הייתה הכתבה "סקס בפקולטה" שהציעה לקוראים 5 מקומות בהם כדאי לקיים בקמפוס יחסי מין. "הכתבה הייתה הומוריסטית. לא היה שם עירום או תכנים שניתן לומר שהם פליליים".

סטודנטית דתייה שלומדת חינוך באוניברסיטה סיפרה ל'כיפה' כי התכנים היו פרובוקטיביים ומיניים בצורה מוגזמת: "לא הרגשתי נוח עם זה. אם אני אראה עכשיו בחור דוס מהאוניברסיטה שקורא את המגזין, זה יהיה לי מאוד מוזר. זה לא הולם ולא מתאים. לא רק הכתבה על המקומות לקיום יחסי מין בקמפוס, יש שם תכנים מיניים מרומזים גם בשאר העמודים".

לדברי זוהר לאחר ארבעה ימי חלוקה של המגזין, המפיצים לא הורשו להיכנס למתחם האוניברסיטה ולחלק עותקים נוספים זאת בשל הוראה של הנהלת האוניברסיטה: "המגזין מופק בשיתוף istudent והם קיבלו טלפון מנציג אגודת הסטודנטים, שהעביר את ההוראות להפסיק את החלוקה מהמנכ"ל ונשיא האוניברסיטה לאחר שהוגשו תלונות של סטודנטים".
זוהר הוסיף ואמר כי התכנים במגזין הם פרועים וביקורתיים אך לדעתו "מדובר בפגיעה בחופש הביטוי וחופש היצירה, לא הכרחנו אף אחד לקרוא את המגזין בכפייה".

מדוברות אגודת הסטודנטים בבר אילן נמסר כי "מחויבותה של אגודת הסטודנטים בבר-אילן היא לדאוג לרווחתם ולטובתם של הסטודנטים הלומדים באוניברסיטה. בעקבות מספר תלונות של סטודנטים שנפגעו מתכני המגזין, החליטה האגודה להפסיק את חלוקת החוברת".

(צילום: אתר סטיקר)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן