התפטרות מגל: שתיקה רועמת בבית היהודי

חברי הכנסת של הבית היהודי נמנעים מלהגיב לפרישתו של חבר הכנסת ינון מגל. בשבוע שעבר הם עמדו לצידו

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 30/11/15 11:34 יח בכסלו התשעו

התפטרות מגל: שתיקה רועמת בבית היהודי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בעקבות פרישתו של חבר הכנסת ינון מגל מהבית היהודי הבוקר (ב') נשמרת שתיקה בקרב חברי המפלגה. למרות פניות חוזרות ונשנות של מערכת כיפה לחברי הכנסת של המפלגה ולדובריהם, מסרבים חברי הכנסת להתייחס לפרשה.

מלבד בנט, הנמצא כרגע בחו"ל, שהתיחס לפרשה ואמר כי מדובר במעשה ראוי. חברת הכנסת היחידה שהתיחסה לפרשה היתה שרת המשפטים, איילת שקד, שהסתפקה בציוץ בחשבון הטוויטר שלה: "נטילת האחריות הערכית של ינון מגל היא מעשה ראוי ולא שכיח במחוזותינו".

כזכור בשבוע שעבר יצאו חברי הבית היהודי להגנתו של מגל ונמנעו מלבקר את התנהגותו. זאת בעוד חברי הכנסת האחרים חגגו על חשבונו של מגל. ח"כ סתיו שפיר הוציאה מכתב בשבוע שעבר בו היא קוראת ליו"ר הבית היהודי נפתלי בנט להחרים את פעילותו הפרלמנטרית של מגל, בשיתוף פעולה עם חברי כנסת נוספים.

חבר הכנסת אלעזר שטרן, מסר הבוקר לכיפה בעקבות פרישתו של מגל, כי הוא "מכבד את החלטתו של מגל. מצטער על מה שהוא עשה" לדבריו מגל היה צריך לפרוש ולכן "החלטתו מכובדת, ראויה ונכונה".

חברת הכנסת עליזה לביא אמרה לכיפה כי "טוב עשה ינון מגל שהתפטר מהכנסת. כל אדם שהטריד מינית צריך לשלם את המחיר. חייבים להוקיע התנהגות אלימה וגסה שכזו, מן החברה הישראלית כולה. אסור שתשתרש כנורמה" עוד ציינה לביא כי "קיומה של הפרשייה במפלגת הבית היהודי העלתה בשנית את השתיקה סביב ההטרדות המיניות בציבור הדתי. עלינו להמשיך לפעול ולשנות את תרבות השיח ואת ההתנהגויות הפסולות ולסייע לנפגעות ולנפגעים. די להטרדות המיניות".

בתחילה הודח ינון מגל מתפקידו כיו"ר הסיעה, אך בעקבות התלונות והעדויות הנוספות שנחשפו בשבוע באחרון בעקבות התנהגות לא ראויה, המייחסת לו הטרדות מיניות, בחר מגל לפרוש מתפקידו כחבר כנסת בכלל.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן