מי יחליף את ינון מגל בכנסת?

פרישתו המפתיעה של חבר הכנסת ינון מגל מסיעת הבית היהודי ומהכנסת יכולה להחזיר למשכן את סגן שר החינוך לשעבר, אבי וורצמן. אך זה איננו התרחיש היחידי

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 30/11/15 10:54 יח בכסלו התשעו

מי יחליף את ינון מגל בכנסת?
פלאש 90, צילום: פלאש 90

פרישתו המפתיעה של חבר הכנסת ינון מגל מהכנסת ומרשימת הבית היהודי יוצרת כמה אפשרויות ותרחישים חדשים עבור חברי הסיעה שנותרו מחוץ לכנסת בבחירות האחרונות.

הבא בתור כדי להיכנס לכנסת הוא חבר הכנסת לשעבר, אבי וורצמן ששימש גם כסגן שר החינוך בקדנציה הקודמת ולאחר התפטרותו של הרב שי פירון אף היה ממלא המקום והשר בפועל. וורצמן דורג במקום ה-10 ברשימת הבית היהודי לכנסת שהיה בתחילת הדרך רלוונטי במיוחד, אך לאחר מפלת ה-8 מנדטים הוא נותר מחוץ לכנסת ופנה לעסוק בחינוך.

תרחיש יותר ריאלי לפיו בנט יעדיף להציע לוורצמן תפקיד נחשק אחר, ולהכניס את הבא אחריו ברשימה - ניר אורבך, מנכ"ל הבית היהודי. מינוי זה יעניק לבנט עוד קול נאמן בסיעה שכן אורבך נחשב לאנשיו של בנט מתחילת דרכו הפוליטית. אורבך, בהכשרתו עורך דין, היה יועץ בכיר לשר אפי איתם במשרד השיכון, יועצו של ח"כ ניסן סלומיאנסקי, ניהל את מדרשת בתל אביב מספר שנים, ייסד ועמד בראש פורום המדרשות התורניות לבנות, והיה ממייסדי פורום הממד"ים, וכן סמנכ"ל מפעלות הציונות הדתית. כשנכנס למפלגה עמד בראש המטה של נפתלי בנט בפרייריז לראשות המפלגה ולאחר מכן כיהן כמנכ"ל המפלגה.

תרחיש אפשרי נוסף, ששר החינוך יחליט לחזור לכנסת במקומו של מגל, כזכור, התפטר בנט מתפקידו בכנסת על פי החוק הנורבגי שאושר לפני כמה חודשים כדי לאפשר לחברת הכנסת שולי מועלם לחזור לכנסת. על פי הסיכום אמורים שרי הבית היהודי להחליף מידי שנה את מקומם מחוץ לכנסת כך שכל אחד מהם יתפנה לחלוטין במשך שנה כדי לקדם את ענייני משרדו. ייתכן ובנט יחליט לחזור לזירת החקיקה ובעצם יותיר את המצב על כנו מבלי שאף אחד מהרשימה יחליף את מגל.

כזכור, חבר הכנסת ינון מגל, הודיע הבוקר (ב') ליו"ר המפלגה נפתלי בנט, כי הוא מבקש לסיים את תפקידו כחבר כנסת. מגל מסר לבנט שהוא בטוח שאין במעשיו היבט פלילי, אולם הוא מבין שיש שנפגעו מהתנהלותו בעבר ולכן הוא מבקש לפרוש מהכנסת.