הממשלה אישרה העברת 100 מיליון שקלים לטובת חיזוק ירושלים

בעקבות המצב הביטחוני ואחרי מאבק ציבורי של עיריית ירושלים - אושרה היום תוספת כלכלית לצורך חיזוק חוסנה הכלכלי של העיר בסך של 100 מליון שקלים

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 29/11/15 16:58 יז בכסלו התשעו

הממשלה אישרה העברת 100 מיליון שקלים לטובת חיזוק ירושלים
Lilyana Vynogradova / Shutterstock.com, צילום: Lilyana Vynogradova / Shutterstock.com

הממשלה אישרה הבוקר תוכנית לחיזוק חוסנה הכלכלי של ירושלים בהיקף של 100 מיליון שקלים, שהגישו שר האוצר משה כחלון, השר לענייני ירושלים זאב אלקין ושר התיירות יריב לוין. הדברים באים על רקע מאבק חריף של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת בשר האוצר כחלון והתכנית שאישרה הבוקר הממשלה לא אושרה על ידי ניר ברקת, ואף בפירוט התכנית, כלל לא הוזכר שמו.

התוכנית החדשה לפיתוח העסקי כוללת ארבעה סעיפים מרכזיים. סעיף אחד יעסוק בפיתוח המגזר העסקי בעיר, באמצעות הרשות לפיתוח ירושלים, לו יוקצו כ-70 מיליו שקלים עבור חיזוק עסקים קטנים ובינוניים. בנוסף יועברו 5 מיליון שקלים לטובת קרן הלוואות שתפעיל הסוכנות היהודית.

הסעיף השני יעסוק בעידוד תיירות פנים ולו יוקצו כ-20 מיליון שקלים. הסעיף השלישי יעודד ויחזק את מעמדה של ירושלים כעיר אקדמית במטרה לקרב אליה אוכלוסייה סטודנטיאלית צעירה, ולכך יקצו קצת יותר מ- 11 מיליון שקלים. בסעיף האחרון יטפלו בתשלומים לבעלי העסקים, כך שינתנו הקלות משמעותיות לעסקים בעיר במחלקות הגבייה.

עינב בר, מחזיקת תיק העסקים בעיריית ירושלים וממובילות סיעת 'התעוררות' בירושלים, אמרה בשיחה עם 'כיפה' כי היא מברכת על ההחלטה להעניק סיוע כלכלי לעסקים הירושלמים. "המטרה היא למנוע את קריסתם, אני מקווה כי התמיכה תוביל לפריחה מחודשת של העסקים בעיר״. מנגד אמרה בר כי היא סבורה שמנגנון הפיצוי יהיה פשוט יותר ויעניק שיפוי באופן יחסי לפגיעה, קריטריון הנעדר מהמנגנון הקיים.

בר ציינה כי העסקים בירושלים חווים בשנה האחרונה מציאות כלכלית קשה מאז מבצע 'שובו בנים', דרך 'צוק איתן', 'שומרי החומות', ועד להחרפה הביטחונית הנוכחית "כמחזיקת תיק העסקים, אני נמצאת בממשק תמידי עם בעלות ובעלי העסקים, אשר מדווחים על חשש אמיתי לעתידם".

"לאור זאת, הובלנו את המאבק להענקת סיוע ממשלתי יחד עם העסקים וגורמים נוספים, מתוך ההבנה כי מדובר בעתידה הכלכלי של העיר ועל כן יש לפעול במהירות הבזק כדי לייצב את כלכלת העיר". עוד אמרה בר כי היא מברכת את השרים משה כחלון, זאב אלקין ויריב לוין שפעלו למען ההקצרה "ומקווה כי התמיכה תוביל לפריחה מחודשת של העסקים בעיר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן