הסידורים שהרגיזו את צער בעלי חיים

קולקציה חדשה של סידורים הכרוכים בפרווה עוררה את זעמו של ארגון "צער בעלי חיים". החברה בתגובה: "משתמשים בפרווה שנלקטה ללא צער בעלי חיים"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 29/11/15 11:36 יז בכסלו התשעו

הסידורים שהרגיזו את צער בעלי חיים
shutterstock, צילום: shutterstock

בשבוע שעבר התקיימה השקה חגיגית להוצאתם לאור של סידורי תפילה הכרוכים בכריכה מפרווה אמיתית. בהשקה החגיגית השתתפו בכירים רבים מברנז'ת התקשורת הדתית והחרדית.

הסידורים החדשים, העשויים מפרווה אמיתית של בעלי חיים, שייכים לחברת "שמחונים" שמייצרת סידורי תפילה מיוחדים, חגיגיים ומפוארים. עם זאת, מעולם לא ייצרו בצורה רשמית סידורים מעוצבים עם כריכת פרווה אמיתית. באתר ניתן למצוא למשל, דוגמא לסידור בכריכת זברה.

(צילום: בועז בן ארי)סידור בכריכת זברה עם פרווה אמיתית

מארגון צער בעלי חיים מסרו ל'כיפה' כי הם מתנגדים בתוקף ומגנים שימוש בפרוות לפריטי לבוש, אופנה, עיצוב, כריכת סידור לתפילה או שטריימל ואמרו: "תעשיית הפרוות היא אכזרית ביותר ונרצחים בה למעלה משני מיליון בעלי חיים בשנה בארצות מזרח אסיה בלבד. לחברה תרבותית-הומאנית ולדת היהודית הדוגלת בשמירה על 'צער בעלי חיים' על פי תורתה, עדיף לה שתאסור התעללות קשה זו. אנו קוראים לציבור כולו, לא לקנות מוצרים פרווה ולא לתת יד להמשך תעשיית הזוועה הזו".

מחברת שמחונים נמסרק בתגובה: "בשבוע שעבר הושקה סדרת UNIQE הכוללת כריכה מפרווה אמיתית ואבזמי זהב 14 קרט, כסדרה ראשונה מתוך מחלקת הפרמיום. ב'שמחונים' מאמצים את הציווי ההלכתי "זה ק-לי ואנווהו", ומשתדלים לייפות ולחדש כל העת את הקולקציה, כחלק מהרצון להדר ביופי בעת התפילה. החברה מקפידה שלא תבוא מצווה בעבירה, ולפיכך משתמשת רק בפרווה שנלקטה ללא צער בעלי חיים. סדרות אחרות כוללות כריכות מעור אמיתי וגם כריכות 'דמוי עור', וכל אחת ואחד ימצא את הסידור היפה והחביב עליו".

(צילום: בועז בן ארי)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן