רבני בית הלל על תמיכת הרב דרוקמן: אדישות ואטימות לסבלם של הנפגעים

רבני בית הלל יצאו בהודעת מחאה נגד גילויי התמיכה ברב מרדכי אלון באירוע במגדל. "התמיכה ומתן הלגיטימציה מעצימים את הפגיעה ותחושת חוסר האונים של הנפגעים"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 26/11/15 17:59 יד בכסלו התשעו

רבני בית הלל על תמיכת הרב דרוקמן: אדישות ואטימות לסבלם של הנפגעים
אהרן והב - סוכנות הידיעות חדשות 24, צילום: אהרן והב - סוכנות הידיעות חדשות 24

לאור גילוי התמיכה של הרב דרוקמן ברב מוטי אלון בקיום אירוע משותף במושבה מגדל, יצאו רבניות ורבני בית הלל בהודעה המוחה כנגד תופעת הגיבוי ואף הוסיפו כי הרב אלון הוא דמות שסטתה מן הדרך הראויה "אנו מצפים לרמה מוסרית גבוהה גם מאנשי הציבור, בהתייחסותם לדמויות שסרו מן הדרך".

לדברי הרבנים הרב מוטי אלון הוא אדם שהורשע בפגיעות קשות בתלמידים צעירים, ואף הואשם בסדרה ארוכה של פגיעות נוספות שלא הובאו לבית המשפט. "הרב אלון מעולם לא הודה במעשיו, מעולם לא התנצל, מעולם לא הביע מילה של צער על הטראומה שגרם לנפגעים רבים, ולשבר שחולל בקרב תלמידיו. הדברים קשים יותר, כאשר מדובר ברב, ראש ישיבה, מנהיג רוחני, שרמת המוסריות המצופה ממנו גבוהה במיוחד. אנו מצפים לרמה מוסרית גבוהה גם מאנשי הציבור, בהתייחסותם לדמויות שסרו מן הדרך הראויה".

בארגון הוסיפו כי "התמיכה ומתן הלגיטימציה, אם בהזמנה לתת שיעורים, ואם בישיבה משותפת בשולחן הכבוד בחגיגת אירוע, מעצימים את הפגיעה ותחושת חוסר האונים של הנפגעים. יתר על כן, הם מעידים במקרה הטוב, על היעדר הבנה של החומרה והסכנה של פגיעות אלו; ובמקרה הפחות טוב, על אדישות ואטימות לסבלם של הנפגעים. לבנו עם אותם נפגעים שהרי פצעיהם ממשיכים לדמם" מסיימים הרבנים.

כזכור, בכיפה פרסמו כי באירוע חגיגי לציון 102 שנים למסע המושבות התקיימו שיעורים והרצאות מפי הרב חיים דרוקמן, הרב יגאל ממליה והעיתונאי חיים הכט ובמרכז הערב - התוועדות בניצוחו של הרב מוטי אלון. בשיחה עם 'כיפה' אמר ראש המועצה ישראל אמרוסי כי הוא לא רואה בעיה בהשתתפותו של הרב אלון באירוע.

בתוך כך אתמול נחשף בערוץ 1 כי המשטרה בודקת תלונה חדשה על הטרדה מינית שפרסם אדם בפייסבוק שלו השבוע.