הח"כית החדשה יעל כהן-פארן רוצה לשבור את המחיצות הדתיות

יעל כהן-פארן היא חברת הכנסת החדשה מטעם המחנה הציוני. בשיחה עם 'כיפה' היא מספר על פעילותה למען פלורליזם דתי

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 25/11/15 12:39 יג בכסלו התשעו

הח"כית החדשה יעל כהן-פארן רוצה לשבור את המחיצות הדתיות
דוברות חה"כ כהן-פארן, צילום: דוברות חה"כ כהן-פארן

יעל כהן פארן הצהירה היום (ד) אמונים במליאת הכנסת ותחל לכהן כחברת כנסת מטעם סיעת 'המחנה הציוני' במקומו של דני עטר, שנבחר לאחרונה לתפקיד יו"ר קק"ל. כהן-פארן, בת 42, היא תושבת פרדס חנה, נשואה ואם לשלוש בנות, היא פעילה סביבתית, ממייסדי ארגון "מגמה ירוקה" ו-"הפורום הישראלי לאנרגיה" ומבין מובילי המחאה הציבורית בנושא הגז הטבעי. יעל היא הנציגה הראשונה בכנסת של "התנועה הירוקה" והיא מביאה את מספר הנשים בכנסת לשיא היסטורי כאישה ה-32 המכהנת כעת בכנסת.

בנאום הבכורה שלה הבוקר, חברת הכנסת החדשה פרסה בפני שאר הח"כים את התחומים השונים בהם תעסוק בינהם, פלורליזם דתי ורב תרבותיות. בשיחה עם אתר 'כיפה', מספרת כהן-פארן כי היא רואה את הצורך בלהוריד את כל המחיצות בין הזרמים בישראל."ההגדרות הדתיות מאוד נוקשות, כשזה מתחיל מגיל קטן מאוד בגני הילדים. אתה ישר הולך לזרם אחד וזה מה שקובע לך את כל החיים, לכן יש מקום לשיח רב בהקשר הדתי", אומרת כהן-פארן.

כאשר נשאלה כיצד תוכל להתמודד עם השמרנות שקיימת במגזר הדתי והמגזר החרדי בנוגע לפלורליזם אמרה כהן-פארן שזהו האתגר הגדול. "הקולות השפויים צריכים לגבור על הקולות הקיצוניים ואני חושבת שחייבים להתמודד עם זה, גם בהקשר של הדרת קבוצות דתיות אחרות שלא חושבות בדיוק כמוך", וציינה בתוך כך את הזרמים הרפורמים והקונסרביטיים.

ח"כ ציפי לבני, יו"ר 'התנועה' במסגרתה נכנסה כהן-פארן לתפקיד, ברכה את ח"כ כהן פארן ואמרה: "לי היה חשוב ברשימה שלי, שיהיו בכנסת כמה שיותר נשים. גיליתי עד כמה זה חשוב, וכמה אנחנו נותנות כוח לנשים אחרות בחוץ, ועד כמה אם אנחנו לא נדאג לזכויות שלנו, לא יעשו את זה בשבילנו."

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן