Warning: implode(): Invalid arguments passed in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/cpt/maamar/single.php on line 105
בנט על פרשת מגל: "לא חורצים דין בכיכר הפייסבוק" - כיפה

בנט על פרשת מגל: "לא חורצים דין בכיכר הפייסבוק"

יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט התייחס הבוקר לפרשת מגל ואמר כי התלונות תיבדקנה. שולי מועלם תכהן כיו"ר הסיעה במקומו של מגל.

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 25/11/15 10:27 יג בכסלו התשעו

בנט על פרשת מגל: "לא חורצים דין בכיכר הפייסבוק"
Miriam Alster/Flash90, צילום: Miriam Alster/Flash90

בעקבות התלונה שפרסמה עיתונאית וואלה, רחלי רוטנר, על הטרדות מיניות שביצע לכאורה חבר הכנסת ויו"ר סיעת הבית היהודי, ינון מגל, הדיח בנט את מגל מראשות הסיעה. ח"כ שולי מועלם תכהן כיו"ר סיעת הבית היהודי במקומו.

בנט אמר הבוקר כי ינון מגל הוא "חבר אמת, ואני אוהב אותו ואת משפחתו. אך הדברים שהוא אמר אינם צריכים להיאמר בשום צורה ואין להם מקום, בטח ובטח לא על ידי שליח ציבור. תהיה לי אפס סובלנות להתנהגות בלתי נאותה".

מנגד, ציין בנט כי הרשתות החברתיות לא אמורות לשמש כבית משפט "ישראל היא מדינת חוק ולא חורצים דינו של אדם בכיכר הפייסבוק, במיוחד כשמדובר בדיני נפשות" ואף הוסיף כי "ינון בטוח בחפותו - ואני מתכוון לתת לרשויות לעשות את עבודתן, ואנו נפעל בהתאם".

מגל מסר הבוקר בהודעה כי הוא מתנצל מעומק ליבו במפני מי שנפגע "שגיתי בעבר בהתנהלות בלתי ראויה וקל וחומר שאינה הולמת איש ציבור כפי שאני היום. אני נחוש לתקן את התנהלותי וגם לשקם את הדברים במישור האישי והמשפחתי".

גם ח"כ סמוטריץ הגיב לגברים ואמר: "אני לא אוביקטיבי. ינון הוא חבר ואח, אני מעריך אותו מאוד וחושב שהוא אחד מחברי הכנסת הטובים שיש היום בכנסת ישראל. לכן כאב לי מאוד אתמול לשמוע על האמירות הפוגעניות והלא ראויות שכנראה יצאו מפיו. זה ממש לא התאים לי לינון שאני מכיר. הבוקר אני עדין כואב אבל כבר מרגיש הרבה יותר טוב", כותב סמוטריץ' ומוסיף: "החרטה הגמורה שהוא הביע, ההתנצלות בפני מי שנפגע - ובכלל זה בפני ציבור הבוחרים הגדול שלנו שחש פגיעה קשה בעולם הערכים שלו, הרצון לחזור בתשובה ולקיחת האחריות בהתפטרות מתפקיד יו"ר הסיעה, כל אלו ראויים להערכה ומאפשרים לנו לשים את הדברים מאחור ולאפשר לינון לתקן ולהמשיך לשרת יחד איתנו את עם ישראל בקדושה ובטהרת הלב. אני מבקש לחזק את ינון בשעות הקשות שעוברות עליו ולאחל לו ולמשפחתו שיצאו מחוזקים מהמשבר הזה ומהפקת הלקחים הנלווית לו".

אמש הודיעה המשטרה כי תפתח בבדיקה בעקבות התלונות והעדויות שהגיעו, אף על פי שלא הוגשו רשמית למשטרת ישראל.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן