האם ידחה יום הסטודנט בגלל דרישות הערבים?

שאלת המשך קיום יום הסטודנט ביום ירושלים תעלה בקרוב לדיון. זאת בעקבות פנייתם של סטודנטים ערבים וגורמי שמאל קיצוני באוניברסיטה העברית

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 22/11/15 17:36 י בכסלו התשעו

האם ידחה יום הסטודנט בגלל דרישות הערבים?
Hadas Parush, פלאש 90, צילום: Hadas Parush, פלאש 90

שאלת המשך קיום 'יום הסטודנט', ביום ירושלים, תעלה ביום רביעי הקרוב לדיון, באגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית, בעקבות פנייתם של סטודנטים ערבים וגורמי שמאל קיצוני באוניברסיטה. הסטודנטים הערבים טוענים לפגיעה בהם, משום שעבורם יום איחוד ירושלים הוא יום של אבל ולכן להזיז את יום הסטודנט.

בדוברות אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית מספרים לכיפה כי "הוחלט לקיים את הדיון מכיוון שפנו אלינו סטודנטים שהם נציגים באגודה והעלו בפנינו טענות שונות. היו שני עמודי פייסבוק שהציגו טענות להפרדת הימים או לאיחוד שלהם. לכן חשבנו שצריך לקיים את הדיון".

דב קלמנוביץ', המשנה לראש העיר ירושלים, שמע על הדיון המתקרב והוציא הודעה נזעמת: "עצם הדיון בבקשת גורמים ערביים ואחרים בשאלת הזזת יום הסטודנט מיום ירושלים - מערער את הלגיטימיות של ירושלים המאוחדת, ואני מתנגד לכך בכל תוקף. מחר יבקשו הסטודנטים הערביים לבטל את הלימודים בהר הצופים שנמצאת בירושלים המזרחית, היעלה על הדעת שנקיים על כך דיון? אני קורא לראשי אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית לבטל את הדיון בעניין. במידה ותחליט אגודת הסטודנטים באוניברסיטה אכן להעביר את יום הסטודנט מיום ירושלים - אפעל ככל יכולתי להסיר את התמיכה מאירועי יום הסטודנט של האוניברסיטה העברית".

קלמנוביץ' הוסיף ואמר, כי הוא אינו מבין מדוע האוניברסיטה העברית בלבד היא זו שמובילה את אירועי יום הסטודנט בירושלים: "בירושלים ישנם עוד כחמישה עשר אלף סטודנטים ממוסדות אקדמיים שונים בעיר. אין סיבה כי הכוח כולו ירוכז בידיה של האוניברסיטה העברית והיא תהיה המחליטה הבלעדית על יום הסטודנט, מועדו ואופיו. אפעל לשנות זאת".

יו"ר אגודת הסטודנטים בעברית, אלדד פוסטן, אמר כי הדרישה לשינוי תאריך יום הסטודנט והפרדתו מיום ירושלים, מגיעה בעקבות בקשות של סטודנטים ערבים. "דעתי האישית היא שיש להרחיב את החגיגות ליומיים על מנת לאפשר לכולם להשתתף בחגיגה, ואין צורך בשינוי התאריך. עם זאת, ההחלטה בנושא הינה בידי 88 נציגי האגודה שנבחרו על ידי כלל הסטודנטים והסטודנטיות, והיא תתקבל בדיון בועידת האגודה בשבוע הבא" אמר פוסטן והוסיף: "אנו באגודת הסטודנטים בעברית נמשיך להוביל ולקדם שילוב ומעורבות של כלל הסטודנטיות והסטודנטים באוניברסיטה ולהוות הגב של כלל הסטודנטים והסטודנטיות בקמפוס".

בתא הסטודנטים הדתיים של תנועת נאמני תורה ועבודה, בקמפוס האוניברסיטה, מסרו ל'כיפה': "המחשבה להפריד את יום הסטודנט מיום ירושלים היא מחשבה לגיטימית והתא לא מתנגד להזזת יום הסטודנט מיום ירושלים ובלבד שהאוניברסיטה והאגודה בפרט תמשיך לחגוג את יום ירושלים בצורה משמעותית. דווקא בתצורה הנוכחית, יום ירושלים מתפספס ויום הסטודנט מאפיל עליו והופך לדגש. במקום שהעיר ירושלים תשמש כגורם מאחד שמביא לשיתופי פעולה בין מגזריים". עוד מסרו מהתא כי באופן כללי יום הסטודנט בכל מקרה לא מציע תכנים והופעות שמתאימות לסטודנט הדתי המצוי.