עמית סגל: "הבית היהודי בדרך להתפרק"

סמוטריץ נאבק בוועדת הכספים נגד הטבות המס, מנגד בנט מביע בהם תמיכה. שקד לא רוצה שיעלו להר הבית, וחברי תקומה היו שמחים להתפלל שם. האם הבית היהודי עתידה שוב להתפצל?

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 02/11/15 10:17 כ בחשון התשעו

עמית סגל: "הבית היהודי בדרך להתפרק"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

מפלגת הבית היהודי, היורשת המודרנית של המפד"ל ההיסטורית, מעולם לא נראתה מפולגת יותר. כך טען אתמול הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 2, עמית סגל, בבלוג הפרטי שלו. סגל אומר כי הרכב האנשים במפלגה הנוכחית מגוון מאוד מבחינת דעות, ולכן המצב כעת רגיש יותר מאשר בעבר. כך למשל עלו חילוקי דעות חריפים בנושא העליה להר הבית וכן בחלוקת הטבות מס ליישובי יש"ע.

סגל אומר כי "מעבר לחילוקי הדעות העקרוניים, יש כאן גם את האופק הפוליטי". לדבריו תקומה מוצאת עצמה בפרדוקס של חוזקה וחולשה. היא נמצאת "בשיא חולשתה, כיוון שעם שני מנדטים בלבד, אחרי שלא סיפקה את הסחורה, היא תתקשה לקבל שוב שריון בבית היהודי בתנאים המפנקים הנוכחיים". מצד שני הוא טוען כי תקומה עדיין חזקה כיוון ששני המנדטים הללו עלולים לפרק את הקואליציה העומדת על חודו של ח"כ.

סגל מציין מספר נושאים מעוררי מחלוקת, מלבד העלייה להר הבית, והם: הותרת היישובים היהודיים מעבר לקו הירוק מחוץ למפת הטבות המס והקפאת הבנייה. על פי סגל, אנשי בנט "מהרהרים בעזיבת הבית היהודי" ומדברים על נטישת המפלגה המאוחדת.

גורמים באופוזיציה משוכנעים ש"מתקומה תיפתח הרעה לממשלה הנוכחית". הטענה היא כי הבית היהודי נחשבת ל"ימנית ודתית מדי" עבור ראש הממשלה. לא במקרה נראה כי הר הבית הוא נושא מרכזי שנמצא במחלוקת, שכן מדובר בסוגיה דתית, ונתניהו הוא ביטחוניסט-חילוני כלשונו. סגל מסכם ואומר כי כמו שהברית בין בנט ללפיד נכשלה, ייתכן ונתניהו יתקשה להגיע לסיכומים עם הבית היהודי - "כי לכל חדר, דעה משלו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן