סגן שר האוצר: בגלל אורי אריאל וחוטובלי דם יהודי נשפך

סגן שר האוצר איציק כהן תקף בחריפות את שר החקלאות אורי אריאל ואת סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי והאשים אותם בגל הטרור. "בגללם דם יהודי נשפך, אורי אריאל וחבריו אשמים בגל הטרור"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/10/15 10:33 יד בחשון התשעו

סגן שר האוצר: בגלל אורי אריאל וחוטובלי דם יהודי נשפך
Roman Yanushevsky / Shutterstock.com, צילום: Roman Yanushevsky / Shutterstock.com

סגן שר האוצר איציק כהן תקף הבוקר (ג') בחריפות את שר החקלאות אורי אריאל ואת סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי והאשים אותם בגל הטרור ובהסלמה.

בראיון ברדיו קול חי תקף כהן את השניים לאחר שנשאל מה עמדתו באשר לעלייתם להר הבית ואמר "במדינה מתוקנת היו מעמידים את אותם אנשים לדין. הם לא שמים לב מה שקורה, הם יודעים בעצמם - שהם הציתו את האש הזו, אני לא מצדיק את הפלסטינאים הרוצחים, אבל הם נתנו להם סיבות לטרור, ורואים את זה לאורך כל הדרך, אנחנו מפסידים בגללם בכל הדורות עוד ועוד נכסים, בגללם מציבים כעת מצלמות בשטח הר הבית, בגללם דם יהודי נשפך".

"הם רק דרדרו אותנו מבחינה ביטחונית ומדינית - אותם אנשים הימין", המשיך כהן והאשים. "אנחנו זוכרים כששרון נכנס להר הבית בשנת 2000 - כמה יהודים נרצחו מזה?!. קשה מאוד יהיה לכבות את האש כעת. ולחלוטים אני חושב שאורי אריאל וחבריו אשמים בגל הטרור, אני מאשים אותם בכל מה שקורה כעת ובלי לנקות את הצד הפלסטינאי".

כהן טען כי הפתרון לטרור הוא הצבת שכונות בין השכונות היהודיות והערביות במזרח ירושלים. "הפלסטינאים פוחדים מהחומות בין השכונות, הם רק את חומות - הם מבינים שאתה מבדיל אותם מביטוח לאומי ומהקצבאות וזה מה שמפחיד אותם. הפרדת השכונות שמאכלסות כ- 250 אלף פלסטינים הוא צעד חכם, לקחת מהם את הביטוח הלאומי, קצבאות הילדים והזקנה ולהיפרד מהם לשלום, וגם אם האמריקאים יהיו מודאגים - אנחנו לא יכולים לסבול את זה יותר".