הרב יוסף קבע שאין בעיית תולעים בתירס, נהלי הרבנות אומרים ההפך

נהלי הרבנות הראשית קובעים כי יש לבדוק בדקדקנות קלחי תירס מחשש לתולעים, אך הרב הראשי קובע את ההפך הגמור. ניגשים לבחינת המשגיחים: אם הרב הראשי אומר משהו הוא הצודק או הנהלים?

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/10/15 09:30 יד בחשון התשעו

הרב יוסף קבע שאין בעיית תולעים בתירס, נהלי הרבנות אומרים ההפך
shutterstock, צילום: shutterstock

בשיעור שמסר לאחרונה הרב הראשי יצחק יוסף הוא יוצא נגד ספר הנוגע לאוכל הנגוע בתולעים וקובע כי תירס מותר לאכילה ללא בדיקה מדוקדקת. "לא כל מה שכותב זה נכון מבחינה הלכתית. הוא אוסר לאכול תאנים, הוא אוסר לאכול תותים, הוא אוסר לאכול גרעינים שחורים, הוא אוסר לאכול תירס, אני לא יודע מה הוא מתיר. הכל אסור אסור אסור. למה? מצוי שמה תולעים!", תקף הרב יוסף.

"אז כל הכבוד שהוא הזהיר את הציבור מתולעים, לזכותו יאמר, אבל צריך לדעת שלא הכל אסור. תירס, היינו פעם עם התלמידים שלנו בקעמפ, היינו בחיספין, ועלינו לאיזה מקום, כל התלמידים נמצאים איתי, היה שמה אחד מוכר תירס, 'עלה עשן באפו', אמרו לי התלמידים, 'הרב, קנה לנו תירס!' בסדר, קניתי להם. קם איזה אחד: 'הרב יש תולעים בתירס, אוי ואבוי!' הסתכלתי ראיתי התירס טרי, זה לא 'אבד עליו הקלח', אמרתי להם 'רבותי, מי שימצא תולעת אחת, על כל תולעת יקבל דולר!'

ישבו וחיפשו, רצו לקבל דולר, אפילו אחד לא מצאו! כל התלמידים בישיבה, מאה בחורים, כולם אוכלים תירס, חיפשו בנרות את התולעת ולא מצאו! והוא כותב אסור לאכול תירס. למה אסור לאכול תירס? מה, לא אכלנו תירס? "צריך לבדוק". אוקיי, תבדוק, תראה משהו שחור תוציא אותו, אבל 'סגר עליהם המדבר'? הכל אסור??", הוסיף הרב יוסף.

אך בדיקה בנהלי הרבנות הראשית קובעים את ההפך המוחלט, ומציבים סימני שאלה בכל הנוגע לזהות קובעי ההלכות ברבנות הראשית. "תירס מגידול רגיל: נגוע מאוד בחרקים המתחבאים בין הגרגירים ונעלמים מן העין. ולכן אין לאכול תירס על הקלח. אלא רק כגרגירים", הודגש בנהלי הרבנות הראשית.

(צילום: צילום מסך)

ביום רביעי הקרוב תתקיים בחינה של הרבנות הראשית למשגיחים, והנבחנים, אשר הפנו את תשומת ליבנו לנהלי הרבנות הראשית לעומת דברי הרב הראשי תהו כיצד עליהם לנהוג. "אנחנו לא מפקפקים בהלכה חלילה, אבל יש כאן מצב בו הרב הראשי קובע דבר אחד והרבנות הראשית קובעת בדיוק ההפך. אלו ואלו דברי אלוקים חיים, אבל בסוף אנחנו נצטרך לענות בבחינה לפי הנהלים גם אם הרב הראשי סובר ההפך הגמור", אמר אחד המשגיחים.

מהרבנות הראשית לא נמסרה תגובה עד פרסום הידיעה