55% מהציונות הדתית מאמינים: יגאל עמיר לא רצח את רבין

בסקר שנערך בקרב המגזר הדתי לאומי לציון 20 שנה לרצח רבין השיבו 55% מהנסקרים כי יגאל עמיר לא רצח את רבין. 73% מהנשאלים: גורמים נוספים עומדים מאחורי הרצח לצד יגאל עמיר

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/10/15 14:01 יג בחשון התשעו

55% מהציונות הדתית מאמינים: יגאל עמיר לא רצח את רבין
פלאש 90, צילום: פלאש 90

לא פחות מ-55% מהציונות הדתית מאמינים כי יגאל עמיר לא רצח את ראש הממשלה יצחק רבין, כך עולה מסקר של מכון 'מסקר' המתפרסם באתר וואלה.

בסקר, שנערך לציון 20 שנה לרצח רבין, עולה כי רוב הציונות לא מאמינה שיגאל עמיר פעל לבדו, ויותר ממחצית מאמינים כי כלל לא עשה זאת. כך, מאמינים 73% מהנסקרים כי גורמים נוספים עומדים מאחורי הרצח ושיגאל עמיר לא ביצע אותו לבדו, ו68% מאמינים שיש לקצוב את עונשו של עמיר.

41.5% מהנשאלים מאמינים כי היה מקום לחשבון נפש מגזרי לאחר רצח רבין, אך רק 8% חושבים כי לא נעשה חשבון נפש שכזה לאחר הרצח.67% מהנשאלים טענו כי גם היום יכול להתרחש רצח פוליטי נוסף בישראל, כש-14% מאמינים כי זה יגיע מכיוון הימין הקיצוני ו-15% מאמינים שהרצח יגיע מכין השמאל הקיצוני. 71% מהנשאלים אמרו שהרצח ייתכן באותה מידה משני צידי המפה.

בסקר נשאלו הנסקרים גם באשר לאירועי הזיכרון לציון רצח רבין והתשובות שלהם מובילות למסקנה חד משמעית - הציונות הדתית מאמינה ברוב גורף כי העצרות מונעות על ידי גורמים פוליטיים למטרת התנגחות בציונות הדתית. כך, ענו 65% מהמשיבים כי האירועים מנוצלים להתנגחות ציבורית בציונות הדתית, ו-76.5% סבורים כי מורשת רבין עוצבה על ידי גורמים אינטרסנטיים לצרכים פוליטיים צרים.

בנוסף, למרות הרצח, גם 20 שנה לאחר רצח רבין, מאמינים לא פחות מ-91% מהציונות הדתית שממשלת רבין סיכנה את עתידה של מדינת ישראל כשחתמה על הסכם אוסלו.