מפנים את הלחי השנייה? למרות המצב הדתיים מעדיפים את נתניהו כרה"מ

למרות התנהלותו של נתניהו בנוגע לבניה ביו"ש, בסקר חדש של "מסקר" נחשף כי הדתיים עדיין מעדיפים אותו כראש ממשלה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/10/15 13:03 יב בחשון התשעו

מפנים את הלחי השנייה? למרות המצב הדתיים מעדיפים את נתניהו כרה"מ
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הוא לא בונה ביהודה ושומרון, משחרר הצעות שנויות במחלוקת בנוגע להר הבית, לא מצליח כרגע למגר את הטרור, אך הציונות הדתית עדיין מעדיפה להשאיר את ראש הממשלה בנימין נתניהו כראש הממשלה, כך עולה מסקר של מכון הסקרים 'מסקר', המתמחה במגזר הדתי, המתפרסם היום על רקע אירועי הטרור.

על פי הסקר, 18% בלבד מהדתיים הלאומיים סבורים כי הממשלה בראשות נתניהו מטפלת כראוי בגל הטרור הנוכחי, אך מנגד, קרוב ל-80% מהנסקרים השיבו כי הם היו רוצים לראות את בנימין נתניהו ממשיך לכהן כראש הממשלה בעת הנוכחית.

נתניהו מקבל כרטיס צהוב מהציונות הדתית, שכזכור בחרו בו בהמוניהם רק לפני חצי שנה, ומבהירים כי בעוד הם מעדיפים להשאיר אותו בראשות הממשלה, הם אינם רואים אותו בהכרח כמנהיג הימין. בסקר, שנערך בקרב 480 נשאלים מקרב הציונות הדתית, עונים 62% מהנסקרים כי הוא ראוי להיות מנהיג הימין בישראל, ויתר המצביעים השיבו כי אינם רואים בו את מנהיג הימין.

מי שיכול לצאת יחסית מחוייך מהתשובות שניתנו בסקר המעידות על עמידה של המגזר הדתי לאומי מאחוריו הוא יו"ר מפלגת הבית היהודי נפתלי בנט. בשאלות שהתייחסו לבנט העידו קרוב ל75% כי הם היו רוצים לראות את בנט מכהן כראש ממשלת ישראל, ו81% סבורים שהוא ראוי לעמוד בראש מחנה הימין בישראל.

אך האם מפלגת הבית היהודי פועלת מספיק מתוך הממשלה על מנת לקדם את מצע המפלגה מבחינה ביטחונית? רק 57% סבורים שאכן המפלגה פועלת בצורה טובה מבחינת התיישבות, החלת ריבונות, יד תקיפה אל מול הטרור, עונש מוות למחבלים ושלילת זכויות למשפחותיהם, גיבוי משפטי וחופש פעולה לכוחות הביטחון.