פיגוע דקירה בעפולה: אדם נפצע באורח בינוני

אדם נפצע באורח בינוני בפיגוע דקירה בעפולה, המחבל נמלט, נתפס בידי אזרחים, וחולץ על ידי שוטרים לאחר שהוכה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 08/10/15 19:33 כה בתשרי התשעו

פיגוע דקירה בעפולה: אדם נפצע באורח בינוני
הלל מאיר - סוכנות תצפית, צילום: הלל מאיר - סוכנות תצפית

שני בני אדם לפחות נפצעו בפיגוע דקירה שהתרחש ברחוב ארלוזורוב בעפולה לפני זמן קצר. לאחר מצוד קצר אחרי המחבל הוא נוטרל.

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל (20) תקף בסכין חייל (21) תושב העיר , ברחוב ארלוזורב בעפולה. אזרחים לכדו את המחבל, שוטרים שהגיע למקום הותקפו תוך כדי חילוצו של המחבל ונאלצו להשתמש בתרסיס פלפל לשם פיזור ההמון, שוטר אחד פונה לטיפול רפואי מהזירה לאחר שנחבל מאבן.

מדובר בפיגוע הדקירה הרביעי שהתרחש היום. בשעות הצהריים המוקדמות נפצע באורח קשה בחור ישיבה בפיגוע דקירה בתחנת הרכבת הקלה מול המטה הארצי של המשטרה בירושלים. במקרה זה המחבל ניסה להימלט ונעצר על ידי שוטרי יס"מ שחלפו במקום.

שעות מעטות מאוחר יותר, דקר מחבל באמצעות מברג ארבעה ברחוב מנחם בגין בתל אביב, וניסה לחטוף נשק מחיילת. המחבל נמלט מהמקום, וקצין דלק אחריו, ירה לעברו וחיסל אותו.

במקביל, דקר מחבל איש ביטחון בשער הכניסה המערבי לקרית ארבע. המחבל דקר את האיש בגבו, ולאחר מכן נמלט מהמקום. מצוד מתנהל אחריו גם בשעות אלו.

מבית החולים שערי צדק נמסר כי מצבם של הפצועים בירושלים ובקרית ארבע התייצב בשעות האחרונות. מנהל חדר הטראומה ד"ר עופר מרין, עדכן כי השניים עברו ניתוחים ומצבם עדיין קשה, אך אינם נמצאים בסכנת חיים. עוד מסר מרין כי הכוננות בבית החולים עלתה בעקבות גל הפיגועים.

במחנה הפליטים שועפט נפצעו תשעה שוטרים היום בצהריים, בעימותים שפרצו לאחר שכוחות משטרה ביקשו לבצע חיפוש בביתו של המחבל מהפיגוע בירושלים. אלפי ערבים התגודדו סמוך לבית המחבל ועל גגות הבתים ויידו בקבוקי תבערה ואבנים לעבר הכוחות. אחד המפגינים נהרג מאש הכוחות.

דובר משטרת ירושלים מסר כי "כוחות משטרה ומג"ב נכנסו למחנה הפליטים שועפט במטרה לבצע חיפוש בבית המחבל שביצע את הפיגוע הדקירה היום בגבעת התחמושת". הוא הוסיף כי הכוח נתקל "באלפי צעירים שהתגודדו סמוך לבית המחבל ועל גגות הבתים. הצעירים יידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר הכוחות מגגות הבתים, מהמרפסות ומהרחובות והתעמתו קשות עם הלוחמים".

"הלוחמים התקדמו, תפסו את הגגות ואיפשרו לכוח המקצועי לבצע את משימת החיפוש בבית המחבל עד תומה", נמסר עוד.