תל אביב: מחבל דקר חיילת וניסה לחטוף את נשקה

פיגוע דקירה בסמוך לבסיס הקריה בתל אביב. חיילת נפצעה באורח קל, המחבל חוסל. כוחות רבים במקום האירוע

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 08/10/15 15:06 כה בתשרי התשעו

תל אביב: מחבל דקר חיילת וניסה לחטוף את נשקה
Moshe Shai, פלאש 90, צילום: Moshe Shai, פלאש 90

שעות ספורות לאחר פיגוע הדקירה בירושלים, בו נפצע בחור ישיבה באורח קשה, פיגוע דקירה התרחש לפני שעה קלה בסמוך לבסיס הקריה בתל אביב.

מדיווחים ראשוניים עולה כי לקראת השעה 15:00 נדקרה חיילת על ידי מחבל בסמוך למגדלי עזריאלי ובסיס הקריה בתל אביב. ככל הנראה המחבל ניסה לחטוף את נשקה, לאחר מכן פגע במספר אזרחים נוספים ונמלט. לאחר מרדף קצר, נתפס וככל הנראה חוסל.

דוברות איחוד הצלה: צעירה נדקרה ככה"נ על רקע לאומני ברחוב מנחם בגין בתל אביב. מתנדבי איחוד הצלה מסניף 'תל אביב' שבמקום מדווחים כי בשלב זה היא בהכרה מלאה. בשלב זה האירוע בטיפול של כוחות הביטחון ובוצע ירי לעבר המפגע.

מוקדם יותר היום (ה') דקר מחבל בחור ישיבה בתחנת הרכבת הקלה מול המטה הארצי של המשטרה בצפון העיר, ופצע אותו באורח קשה.

המחבל הגיע לתחנת הרכבת הקלה בסמוך למטה הארצי, דקר באמצעות סכין בחור ישיבה בצווארו וניסה להימלט. במנוסתו נתקל במאבטח של הרכבת הקלה, תקף אותו וניסה לחטוף את נשקו. המאבטח נאבק בו והוא נמלט.

צוות לוחמי יס״מ ירושלים שפעלו באזור רכובים על אופנוע הבחינו באדם שרץ בכביש לכיוון צומת הגבעה הצרפתית. כשהבחין בלוחמים חזר על עקבותיו וניסה להיכנס לרכב בכביש. הלוחמים הבינו שמתרחש אירוע, זינקו מהאופנוע, רדפו אחריו ועצרו אותו יחד עם שוטר תגבור שהיה במקום. הנדקר פונה ע״י מד״א במצב קשה לבית החולים. המחבל הועבר לחקירה בימ״ר ירושלים המפלג לתפקידים מיוחדים.

חובש מד"א גדי מילר, סיפר: "על הכביש סמוך לתחנת אוטובוס שכב צעיר כבן 25 כשהוא דקור בפלג גופו העליון, יחד עם פאראמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל חבישה ופינינו אותו לבי"ח כשהוא במצב קשה, במקום טיפלנו גם בנפגע נוסף באורח קל שנפצע בגפיים בזמן שהתעמת עם המחבל".