דב קלמנוביץ: האסון הבא כבר בפתח

המשנה לראש העיר ירושלים מזהיר כי "האסון הבא בפתח, אם לא יאבטחו באופן מיידי את כל מוסדות החינוך בעיר! על המשרד לביטחון פנים והאוצר לזנוח חישובים בירוקרטיים וכספיים בעת הזו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 08/10/15 12:56 כה בתשרי התשעו

דב קלמנוביץ: האסון הבא כבר בפתח
cc by dov kalmanovitz, צילום: cc by dov kalmanovitz

עקב המתיחות הגואה בירושלים והתרבות הפיגועים בעיר, ולאור המחלוקת בדבר אבטחתם של מוסדות החינוך בעיר, שהביאה להשבתת מספר בתי ספר בירושלים, מתריע היום דב קלמנוביץ', המשנה לראש העיר והפצוע הקשה ביותר של האינתיפאדה הראשונה, על הסכנה הברורה והמיידית בעיר:

"האסון הבא עומד לפתחה של ירושלים, והוא יכול להתרחש, חלילה, במוסדות החינוך בעיר. ביטחון ילדינו מופקר בעיר. כיום מאובטחים רק כרבע ממוסדות החינוך בעיר וכעשרים תקנים שכבר מאושרים למאבטחים - אינם מאויישים, עקב שכרם הנמוך של המאבטחים.

"אני קורא לאוצר ולמשרד לביטחון פנים להגמיש, ראשית, את התקנים, כך שגם מוסדות חינוך שאינם עומדים בתקן המינימלי לאבטחה - יזכו לאבטחה בימים הקשים הלל", אומר קלמנוביץ'.

"בנוסף, יש ליצור תמריץ מיידי וברור לצעירים, כדי שישמשו כמאבטחים במוסדות החינוך. כפי ששכרם של השוטרים הועלה, כך יש לדאוג להעלאת שכרם של המאבטחים בעיר - ויפה שעה אחת קודם. את האסון הבא בכוחנו למנוע, והדבר צריך לקרות עוד היום".