בית הדין לעבודה: עובדות אמונה יתאגדו באמצעות בחירות חופשיות

בית הדין לעבודה הורה על קיום בחירות חופשיות, ומנע מעבר של ועד עובדות אמונה להסתדרות הלאומית ללא התפטרות מהוועד הקודם

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 07/10/15 15:54 כד בתשרי התשעו

בית הדין לעבודה: עובדות אמונה יתאגדו באמצעות בחירות חופשיות
shutterstock, צילום: shutterstock

בית הדין לעבודה הורה על בחירות חופשיות ומנע מעבר של ועד עובדות אמונה להסתדרות הלאומית ללא התפטרות מהוועד הקודם

התביעה עסקה בניסיון של הסתדרות העובדים הלאומית להפוך לארגון העובדים היציג של אלפי עובדות תנועת אמונה שיוצגו במשך עשרות שנים על ידי הסתדרות הפועל המזרחי. ההיבט העקרוני של התביעה נוגע לסוגיית ההתאגדות של עובדים במקומות עבודה במשק הישראלי. בתי הדין לעבודה סייעו בשנים האחרונות להתאגדות עובדים גם במקומות בהם לא היה קיים הסכם קיבוצי, אלא חוזים אישיים, דוגמת ענף הסלולר.

מהלך העצמתם של העובדים והסיוע להתאגדותם כוועד עובדים הצריך את עדכון הכללים והתקנות בדבר ההחלטה כיצד מתאגדים ומי הוא הארגון היציג במקרים שאין הכרעה ברורה בקרב העובדים. יתר על כן, כניסתם של ארגונים חדשים לתחום ייצוג העובדים יצר מתח בין הארגונים החדשים לבין ההסתדרויות הותיקות, דוגמת ההסתדרות הכללית, הסתדרות הפועל המזרחי וההסתדרות הלאומית.

ההחלטה המדוברת של בית הדין לעבודה, עסקה בניסיון של ועד עובדים שהוקם בקרב עובדות אמונה על ידי הסתדרות הפועל המזרחי כבר לפני עשרות שנים, להעביר את אלפי עובדות אמונה להסתדרות הלאומית. זאת מבלי להתפטר קודם לכן מן הועד שאליו נבחרו כנציגות להסתדרות הפועל המזרחי ולמרות התנגדות של עובדות אמונה.

בית הדין לעבודה קיבל את עמדתה של עו"ד יעל דולב ממשרד גרוס -קלינהנדלר- חודק- הלוי- גרינברג ושות', שיש לפסול את מעבר ועד עובדות אמונה שהוקם בידי הסתדרות הפועל המזרחי, אל ההסתדרות הלאומית.

(צילום: דוברות) עו"ד יעל דולב