תושבי העיר העתיקה: אנחנו בעוצר בזמן שהערבים מסתובבים בחופשיות

חברי ועד העיר העתיקה שלחו מכתב דחוף לרה"מ בו כתבו "שורת החלטות שהתקבלו השבוע על ידי המשטרה הביאו למצב אבסורדי בו הוגבלה דווקא תנועת היהודים, בעודה ערבים משתוללים ועושים ככל העולה על רוחם"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 07/10/15 15:13 כד בתשרי התשעו

תושבי העיר העתיקה: אנחנו בעוצר בזמן שהערבים מסתובבים בחופשיות
TPS, צילום: TPS

בעקבות הפיגוע הרצחני במוצ״ש וניסיון הדקירה היום (ד') שלחו חברי ועד העיר העתיקה בירושלים מכתב דחוף לרה״מ בנימן נתניהו והשר לביטחון פנים גלעד ארדן בו קבלו על המצב שנוצר, בו יהודים מוגבלים בעוד התושבים הערביים עושים ככל העולה על רוחם.

״שורת ההחלטות שהתקבלו השבוע על ידי משטרת ישראל ומפקדי שטח על סגירת צירים להולכי רגל ומתפללים יהודים מחד, והודעות בתקשורת לגבי הגבלת התנועה של פלסטינים באזור מאידך, הביאה למצב אבסורדי בו הוגבלה דווקא תנועת התושבים היהודים במקום", זועמים חברי הוועד - חברי מועצת העיר יצחק פינדרוס ואריה קינג, אביתר אילן ויהודה סולוביציק.

"בעוד הערבים משתוללים ועושים ככל העולה על רוחם, מגבילה המשטרה דווקא את צעדינו ובכך מפרה למעשה את שגרת החיים התקינה בעיר העתיקה. אל לנו לתת יד להחלטות תמוהות של קציני משטרה המוכיחות לאותם גורמים כי ההחלטה לשכור נשים פלסטיניות על מנת לחרחר ריב ומדון בעיר העתיקה - היתה משתלמת. כמי שחיים בעיר העתיקה יום יום ומכירים את הנפשות הפועלות, הננו רואים צורך להביא בפניכם את העובדות לאשורן״.

עוד כותבים חברי הועד כי ״אנו מודעים לחשיבות העצומה שאתם רוחשים לעיר ירושלים בכלל ולעיר העתיקה בפרט. יחד עם זאת, מדיבורים יפים והודעות מסוגננות לעיתונות לא ניוושע, וישנו צורך בהול בנקיטת צעדים אשר יחזירו לתושבי העיר העתיקה את הביטחון .

"מכיוון שעל פי כל ההערכות, גל ההתקפות והאיומים מצד הפלסטינים אינו צפוי להיפסק בקרוב, אנו דורשים לקיים עמנו בהקדם האפשרי הערכת מצב , וזאת על מנת להחזיר את הביטחון לאלפי תושבי העיר העתיקה ומתפללי הכותל המערבי".